۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۹۶۰۱۵
امام جمعه موقت بجنورد:

سوابق کاندیداها و توانایی آنها در اداره امور ملاک انتخاب اصلح باشد

امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر مطالعه سوابق کاندیداها و توانایی آنها در اداره امور، گفت: باید با مطالعه و تحقیق افرادی را برای اداره جامعه انتخاب کنیم که بتوانند وظایف خود را به‌ درستی انجام دهند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد و مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت آن در تعیین سرنوشت کشور، بر مشارکت آگاهانه در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: اگر اطلاعات کافی از سابقه و عملکرد نامزدهای انتخاباتی نداریم باید با تحقیق و مشورت در مورد آنها اطلاعات جمع کرده و شتابزده، احساسی و بدون مشورت رأی ندهیم.

وی افزود: باید با مطالعه و دقت در عملکرد و سوابق سیاسی، عملی و کارکردهای نامزدهای انتخابات به شناخت کلی از آنها دست یافته و در انتخابات شرکت کنیم؛ چرا که انتخابات نقش بسیار مهمی در امنیت، توسعه و پیشرفت کشور دارد پس نباید آن را بی‌اهمیت جلوه داده و بی‌هدف و بی‌برنامه به کاندیداها رأی دهیم.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی اضافه کرد: باید در مطالعه عملکرد و رفتار کاندیداهای انتخاباتی، بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به‌ عنوان نقشه راه در نظر بگیریم تا بتوانیم با دید صحیح و نگاه منطقی به شناختی از آنها دست یابیم.

وی ادامه داد: برخی از نامزدهای انتخاباتی به هر قیمتی در پی ارتباط با بیگانگان هستند و کلید حل تمام مشکلات را در دست ارتباط با بیگانه می‌بینند؛ در صورتی که در داخل هم ظرفیت‌های عظیمی داریم که اگر به آنها فرصت داده شود بیشتر مشکلات در داخل و از سوی همین ظرفیت‌ها و متخصصان داخلی حل می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: اگر قرار باشد مشکلی از جامعه حل شود به‌ طور یقین در داخل و از سوی مردم همیشه در صحنه و متخصصان داخلی حل می‌شود و امید به کشورهای بیگانه و دست به دهان آنها ماندن جز اینکه ملت را منفعل، خنثی و تنبل بار بیاورد نتیجه‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی خود را مصلح خطاب کرده و می‌گویند اگر ما نبودیم حتماً جنگ نظامی صورت می‌گرفت منطقی و درست نیست؛ زیرا در حقیقت جنگ واقعی فقر، اشتغال، نداشتن مسکن مناسب است که ملت ایران به دلیل عدم کارآمدی و سایه بیگانگان در کشور درگیر آن هستند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی اظهار داشت: دشمنان هر کاری برای مقابله با این نظام انجام داده‌اند و اینکه تاکنون وارد جنگ با ملت ایران نشده‌اند به دلیل حضور همیشگی مردم در صحنه‌های حساس بوده که به آنها جرأت حمله به ایران را نداده است.

وی با اشاره به تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی، افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی اراده و حضور مردم را نادیده گرفته و با بیان مطالب غیرواقعی در جامعه تنش ایجاد کرده و مسئله جنگ را مطرح می‌کنند در صورتی که آنها هم بارها شجاعت و حمایت مردم را از نظام اسلامی دیده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها طوری خود را داعیه صلح معرفی می‌کنند انگار خبر ندارند که دشمنان سال‌ها با انواع تحریم‌ها و کارشکنی‌ها در جنگ با ملت ایران هستند و ملت ایران با غیرت و ابهت خود مانعی برای سلطه آنها ایجاد کرده‌اند به‌گونه‌ای که دشمنان از حضور و وجود همین مردم می‌ترسند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها باید از بیان مطالب غیرواقعی پرهیز کنند، تصریح کرد: به‌ طور یقین مردم همیشه در صحنه به‌ عنوان پشتوانه نظام اسلامی این بار هم مانند دوره‌های قبل با مشارکت حداکثری و با اطلاعات و دانش کافی در مورد نامزدهای انتخاباتی فرد اصلح را انتخاب کرده و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات