۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۶۲۵۸
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

لزوم آگاهی دادن به مردم برای انتخاب اصلح

نماینده ولی فقیه در اصفهان بر لزوم آگاهی دادن به مردم در انتخاب اصلح تأکید کرد و گفت: حتی در معرفی اصلح نباید به تخریب دیگران بپردازیم و از انصاف دور شویم.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در همایش رؤسای ثبت احوال استان، اظهار داشت: کارکنان ثبت احوال باید در روند انتخابات بی طرفانه عمل کنند، اما اگر به این نتیجه رسیدند که یک نفر اصلح است، می توانند در جایگاه حقیقی خود در جهت معرفی او اقدام کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَةِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ، آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانی ها به او رو می آورد، از این رو حتی در معرفی اصلح نباید به تخریب دیگران بپردازیم و از انصاف دور شویم.

آیت الله طباطبایی نژاد در مذمت بدگویی از دیگران اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند: «مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ» هر كه بر ضرر مؤمن داستانى بگويد و قصدش عيب او و ريختن آبرويش باشد كه از چشم مردم بيفتد، خداوند او را از دوستى خود به دوستى شيطان براند و شيطان هم او را نپذيرد.

اطلاعات ثبت احوال، شالوده تصمیمات کشوری است

وی بر اهمیت اطلاعات ثبت احوال در انتخابات تأکید کرد و گفت: ثبت تولد و مرگ در مراکز استانها به سهولت انجام می شود، از این رو باید بر ثبت تولد و مرگ در مناطق دور افتاده نظارت کامل داشت، تا مبادا در انتخابات در این زمینه سوء استفاده صورت پذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در گذشته وقتی اسم اداره ثبت احوال می آمد، انباری از پرونده های پر از خاک با پرسنلی مسن به ذهن می رسید، اما در حال حاضر با بهره گیری از فناوری های روز و پرسنلی جوان و خوش فکر تحول عظیمی در ساختار این اداره به وجود آمده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ثبت احوال، امانتدار هویت و پیشینه افراد است، گفت: اطلاعات هویتی مردم در دست شما به امانت گذاشته شده است، از این رو باید نهایت تلاش خود را برای نگهداری صحیح از آنها بکنید.

وی خاطر نشان کرد: پس از کامپیوتری شدن سیستم، از امحاء پرونده ها خودداری کنید و پس از پالایش، اسناد اصلی را در بایگانی نگهدارید چرا که ممکن است در صورت بروز مشکلی در سیستم اطلاعات پاک شود و مشکلات فراوانی گریبان گیر مردم شود./202/1305/ب1

ارسال نظرات