۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۲۷۵
نماینده خبرگان رهبری:

انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم‌‎سالاری دینی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این که انتخابات صحنه ظهور و بروز اراده ملی است، گفت: انتخابات نماد مردم‌‎سالاری دینی است.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مراغه، اظهار داشت: انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم‌‎سالاری دینی است.

وی با یان این‌که آرای ملت حق الناس است و متولیان برگزاری انتخابات امانت‌ دار شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 30 انتخابات برگزار شده که همگی در سلامت کامل و نظارت دستگاه‌های مختلف از جمله خود مردم همراه بوده است، بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی ساز و کار پیشرفته برگزاری انتخاباتی در ایران را ندارند.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مسؤولان دولتی بایستی اخلاق و دیانت را فدای بازی‌های سیاسی و جناحی نکنند، تصریح کرد: انتخابات صحنه ظهور و بروز اراده ملی است؛ در طول تاریخ انقلاب مردم به هر کسی که رأی داده اند، مورد قبول قانونگذار و نظام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر توجه به اخلاق از سوی نامزدهای انتخاباتی، گفت: هر جناحی که به اخلاق و تقوای سیاسی پایبند نباشد، قانون را قبول ندارد، به عبارت دیگر اصلاح طلب و اصولگرایی که پایبند به اصول اخلاقی نباشد، به ارزش‌های انقلاب اسلامی و قانون پشت پا زده است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دوقطبی شدن جامعه خواست دشمنان است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حزب الله همواره بر حزب شیطان غالب است؛ تقسیم‌بندی ها بایستی بر اساس انقلابی و غیرانقلابی بودن افراد باشد، وگرنه هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب معتقد به نظام، ولایت و خدمت به مردم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارات عوام‌فریبانه از سوی برخی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی روزهای گذشته، گفت: متأسفانه عده‌ای برای کسب چند رأی اضافی حاضرند هر وعده‌ای را حتی به دروغ بگویند، تا شاید پیروز میدان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که ارزش چند رأی به میزان زیر پا گذاشتن اخلاق و دیانت نیست، افزود: تهمت، افترا، بداخلاقی، جنجال‌آفرینی، تخریب خدمات و دستاوردهای نظام هیچ‌گاه در شأن نامزد انتخابات نیست، فردی که پا به عرصه انتخابات گذاشته، ابتدا باید به قانون پایبند باشد./935/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات