۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۹۶۳۹۳
مدیر مرکز معارف قرآن و عترت خبر داد؛

حرم حضرت معصومه میزبان ۶ هزار قرآن آموز در هر ترم تحصیلی

علوم قرآن و تفسیر، حدیث خوانی، شرح صحیفه سجادیه، شرح نهج‌البلاغه، سبک زندگی اهل‌بیت (ع)، اخلاق و تربیت و اصول روابط اجتماعی قرآن از مهم‌ترین مؤلفه‌های آموزشی مرکز معارف قرآن و عترت در بخش معارف است.
حجت الاسلام  سیداحمد مشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد مشرف امروز در همایش وارثان انبیاء که از سوی مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان بزرگ نجمه خاتون(س) برگزار شد به ارائه گزارش این مرکز پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های معارفی در مرکز معارف قرآن و عترت در دو قالب آموزشی و ترویجی به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیر مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان اینکه ارائه خدمات در این مرکز حول چهار محور کلی است، عنوان داشت: آموزش قرآن و معارف، مشاوره و پاسخگویی دینی، کودک و نوجوان و خدمات فرهنگی چهار رکن مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

حجت‌الاسلام مشرف اطلاعات آماری بخش آموزش قرآن و معارف را چشم‌گیر توصیف کرد و ابراز داشت: اهتمام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه مقدمه شکل‌گیری آموزشی فراگیر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده است این در حالی است که از ساعت 8 صبح تا 21 شب این آموزش‌ها در دو مرکز شبستان نجمه خاتون و مرکز معارف حرم مطهر واقع در خیابان صفائیه در حال برگزاری است.

مدیر مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که 6 هزار نفر در هر ترم آموزشی مخاطب حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستند، اظهار داشت: عفاف و حجاب، شرح نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، قرائت و حفظ و ترجمه مفاهیم اساس محورهای معارفی این بخش از مرکز بوده است.

حجت‌الاسلام مشرف 35 هزار قرآن آموز را فارغ‌التحصیلان این مرکز توصیف کرد و گفت: 400 حافظ در مرکز معارف قرآن و عترت کارنامه این مرکز را در سطح کشور متمایز کرده است این در حالی است که این حفاظ در کنار آموزش حفظ با مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم آشنا و در حیطه‌های تخصصی نیز آموزش‌هایی تخصصی را تجربه کردند.

مدیر مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مرکز تربیت مربی حرم مطهر حضرت معصومه را از مراکز برجسته کشوری توصیف کرد و ابراز داشت: این مرکز از آخرین و پیشرفته‌ترین سبک‌های آموزش تربیت مربی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: علوم قرآن و تفسیر، حدیث خوانی، شرح صحیفه سجادیه، شرح نهج‌البلاغه، سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام، اخلاق و تربیت و اصول روابط اجتماعی قرآن از مهم‌ترین مؤلفه‌های آموزشی مرکز معارف قرآن و عترت در بخش معارف است.

حجت‌الاسلام مشرف در تشریح برنامه‌های ترویجی مرکز معارف قرآن و عترت به افزایش چشم‌گیر غرفه‌های پاسخگویی دینی اشاره کرد گفت: اتاق عقد از برنامه‌های مهم مرکز بوده است تا جایی که سال گذشته 4 هزار و 300 زوج در این مکان وارد زندگی مشترک خود شده‌اند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات