۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۹۶۵۶۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

عملکرد سلیقه‌ای از مهم‌ترین دلایل کم‌اثر بودن فعالیت‌های حجاب و عفاف است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سلیقه‌ای عمل کردن و هم‌راستا نبودن اقدامات دست‌اندرکاران مبحث حجاب و عفاف از مهم‌ترین دلایل کم اثر بودن فعالیت‌های این بخش است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی و دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان، امروز در نخستین نشست این بنیاد، اظهار کرد: پرداختن به مسائل دینی و حوزه ارزش‌ها به‌ویژه مواردی چون حجاب و عفاف باید مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی‌شده و هماهنگ با نیازهای مخاطبان بوده و با ابزار مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل کم اثر بودن فعالیت‌ها در مبحث حجاب و عفاف سلیقه‌ای عمل کردن و هم‌راستا نبودن اقدامات دست‌اندرکاران این حوزه است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از این عوامل فعالیت‌های یکسان برای اقشار گوناگون و متمایز جامعه بدون توجه به نیازها و عدم تمرکز بر روی سیاست‌گذاری برای هر قشر به‌صورت ویژه و خاص است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از دیگر سو سردمداران تهاجم فرهنگی بر اساس برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر نیازهای غریزی قشر جوان فعالیت کرده و متأسفانه در این زمینه تا حد زیادی جلو آمده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان دارای پایه‌های فکری سالم نبوده و تنها به‌وسیله تبلیغات گسترده بر اذهان عمومی به‌ویژه جوانان ما تأثیر گذاشته‌اند؛ در حالی که پایه‌های فکری و نظری نظام اسلامی مبتنی بر تعالیم انسان‌ساز اسلام و سیره اهل بیت (ع) بنیان‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: با وجود این اگر در برخی موارد نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و تبلیغ و سلیقه‌ای عمل کردن افراد است که اگر این مسائل مرتفع شود؛ بخش اعظم مشکلات مربوط به مقوله حجاب و عفاف رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی منسجم و علمی در بنیاد عفاف و حجاب، ادامه‌دهنده و یا آغازگر فعالیت عمیق فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف در سطح استان باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه بنیاد عفاف و حجاب غیردولتی و مردم‌نهاد است، اظهار کرد: نشر و ترویج و رشد و تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه به روش عقلی و منطقی، ایجاد هم‌افزایی در فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت عامه مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی و ایجاد فضای مناسب برای تشکیل نشست‌ها، مباحثات و حمایت‌ها به‌منظور بارور کردن تفکر مذهبی در بین جوانان و عامه مردم ازجمله اهداف این بنیاد است.

وی تشکیل کانون‌های عفاف و حجاب در سطح دانشگاه‌های استان، آماده‌سازی نسل جوان برای مقابله با تهاجمات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف و بهبود و گسترش عفاف‌مداری در میان آحاد جامعه از طریق مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌ها، مدارس و غیره از دیگر اهداف فعالیت‌های بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی ذکر کرد./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات