۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۶۳۹
آیت الله نعیم آبادی:

برگزاری جشن نیمه شعبان مشت محکمی بر دهان بهائیت و وهابیت است

امام جمعه بندرعباس گفت: باتوجه به فعالیت های شبانه روزی بهائیت و وهابیت علیه مهدویت و دین مبین اسلام، برگزاری جشن نیمه شعبان مشت محکمی بر دهان این دو فرقه ضاله است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز در نشست هم اندیشی برنامه های نیمه شعبان در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت شناخت مهدویت و ولایت فقیه در جامعه اسلامی تأکید کرد و پیرامون نقش مهدویت در جلوه دادن اعتقاد به ولایت فقیه و همچنین نقش ولایت فقیه در فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر(عج) گفت: بعضی مواقع در جامعه دیده می شود که نسبت به ولایت فقیه و مهدویت یک تفسیر دقیق و واضحی وجود ندارد و به همین دلیل مشکلات و معضلاتی را در جامعه پدید می آورند و اگر این دو مقوله به خوبی در جامعه شناخته شود و همه آن را درک کنند دیگر کسی در مسیر اشتباه قدم بر نمی دارد.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی عاشق امام زمان (عج) است، افزود: جامعه ما به شدت علاقمند و عاشق حضرت مهدی(عج) است ولی فاصله شناخت به عشق آن حضرت زیاد است زیرا با مشاهده یک سی دی پیرامون ظهور آن حضرت و یا دیگر ترفندهای دشمنان در اذهان آنان، شبهه ایجاد و افکارشان به انحراف کشیده می شود از این رو اگر شناخت کامل از مهدویت و ولایت فقیه در جامعه صورت گیرد هیچ چیز نمی تواند ارزش این دو موضوع مهم را زیر سؤال ببرد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه ولایت فقیه، ولایت مکتب و حاکمیت دین است و حاکمیت ولایت فقیه یک پایه و اساسی است که هم بر خود تسلط دارد و هم حافظ دین و مطیع امر حضرت مهدی (عج) است، گفت: اجرای احکام الهی، دفاع از عقاید و کیان اسلامی و ترویج خوبیها در جامعه اسلامی از اهم وظایف ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور فاقد کتاب و آیین جدیدی است، ادامه داد: فلسفه ظهور آن حضرت احیای دین اسلام و حاکمیت بخشیدن به دین در سطح جهان است که غیر از حکومت آن حضرت، حکومتی دیگر نباشد زیرا حاکمیت بر دین از سوی کسی که شناختی از دین ندارد امکان پذیر نیست و این ولایت فقیه است که می تواند زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، کتاب قرآن را قانون اساسی کل جهان در زمان حضرت مهدی(عج) عنوان و تصریح کرد: اعتقاد به ولایت فقیه، اعتقادی است قطعی و غیر قابل تردید و تمام ضعفها و معضلات در جامعه، نتیجه جاری نشدن احکام الهی است اگر به احکام الهی عمل شود جهان پر از برکت می شود.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به برخی روایات درباره آخر الزمان گفت: برداشت های سلیقه ای و سطحی نگری در متون اسلامی بر خلاف اندیشه های اسلامی است و ما امروز درستی بسیاری از روایات آخر الزمانی را با تمامی جزئیات می بینیم.

وی، برتری انسان ها بر اساس نژاد، قومیت و رنگ پوست را در دوران حکومت امام مهدی(عج) باطل دانست و افزود: همانگونه که پیامبر اسلام(ص) برتری انسانها را به تقوا دانسته است در دوران آن حضرت نیز چنین خواهد بود و تمامی معیارهای برتری که امروز بشریت برای خود ترسیم نموده باطل خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: قویترین نوع حکومت در جهان متعلق به پیامبر اسلام(ص) بود اما این حکومت منحصر در محدوده خاصی قرار داشت که با ظهور امام زمان(عج) الگوی حکومت نبوی جهانی خواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) از متون اهل سنت به تکلیف مردم در دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام به خروج مردمی از سوی مشرق اشاره نموده که زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تاکید بر اهتمام ویژه به برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان و با اشاره به تلاش شبانه روزی وهابیت و بهائیت علیه مهدویت گفت: با برگزاری جشن میلاد موعود(عج) مشت محکمی بر دهن  وهابیت و بهائیت می زنید.

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود در خصوص پرداخت خمس مطالب مبسوطی را بیان کرد و با اشاره به آیه 41 سوره انفال گفت: خمس محل آزمایش ایمان است، اگر دعای امام زمان(عج) را می خواهید خمس بدهید.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع خمس تصریح کرد: اهمیت موضوع خمس اگر از زکات بالاتر نباشد پائین‌تر نیست اما باید توجه داشت که آگاهی مردم نسبت به این مقوله مهم دینی اندک است و از سوی دیگر دشمن از جهات مختلف به آن حمله می‌کند و خمس را زیر سوال می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس صرفا در راستای ترویج فرهنگ خمس عمل می‌کند، گفت: این بنیاد وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست اما تحت اشراف مراجع تقلید به فعالیت می‌پردازد.

امام جمعه بندرعباس به تلاش شبکه‌های منحرف فارسی زبان برای تضعیف و تخریب حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: روحانیت در حوزه‌های علمیه وظیفه ترویج دین را بر عهده دارند که کاری بزرگ و نیازمند حمایت است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به مشکلات متعدد موجود در استان بیان داشت: مشکلاتی نظیر تحصیل دانشجویان فقیر، ازدواج جوانان و... نیز با توجه به پرداخت خمس از سوی افرادی که از  شرایط پرداخت بهره‌مندند برطرف می‌شود./202/851/ب1

ارسال نظرات