۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۹۶۷۴۹
بهرامپور مطرح کرد؛

ماهیت و چرایی زمان در عالم برزخ

مفسر قرآن کریم با اشاره به این که انسان در دنیا بر روی نواز زمان حرکت می کند به همین دلیل جسمش دچار فرسودگی می شود، گفت: در عالم برزخ انسان همه احوالات را در لحظه مشاهده می کند.
ابوالفضل بهرام پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرامپور، مفسر قرآن کریم بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به ویژگی های عالم برزخ گفت: در روایت آمده محتضر(کسی که در حال جان دادن است) تمام زندگی خودش را مانند یک فیلم در یک لحظه می بیند.

وی افزود: در توضیح این روایت باید دقت شود که موضوع زمان در دنیا و برزخ دو مقوله کاملا جدا است و  این دنیا، عالم تفرقه، برزخ عالم جمع، و آخرت جمع الجمع است.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: انسان در دنیا روی نوار زمان حرکت می کند که به همین دلیل دنیا مواد، جسم و روح انسان را فرسوده و کهنه می کند.

بهرامپور ادامه داد: اما انسان وقتی به عالم برزخ می رود از نوار زمان خارج شده و همین خروج موجب می شود که بتواند همه احوالات را در لحظه مشاهده کند.

وی افزود: آیه 47 از سوره حج به این موضوع اشاره دارد و می فرماید« وَ يَسْتَعْجِلُونَکَ بِالْعَذابِ وَ لَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّکَ کَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ» یعنی و آنها از تو ( به عنوان استهزا ) شتاب در عذاب ( موعود ) خواهند، در حالی که خداوند هرگز از وعده خود تخلف نمی کند، و همانا یک روز در نزد پروردگار تو مانند هزار سال است از آنچه شما می شمارید ( یک روز زمان و هزار سال آ ، در برابر خدای خارج از زمان و خالق آن یکسان است، پس در او عجله و شتاب تصور نمی شود».

مفسر قرآن کریم اظهار کرد: انیشتن در علم نسبیت به گذر زمان اشاره کرده و می گوید اگر کسی با سرعت نور حرکت کند و شخصی ایستاده باشد زمان برای این دو نفر یکسان نیست و انیشتن بعد از دیدن روایتی در بحار الانوار با آیت الله بروجردی به طور محرمانه مکاتبه می کند و پس از آن در رساله خود نوشته معقول ترین دین در دنیا اسلام و معقول ترین بعد آن تشییع است زیرا آنان روایاتی نقل کرده اند که قانون نسبیت را بیان می کند.

بهرامپور یادآور شد: در بحار الانوار روایت شده زمانی که پیامبر(ص) به معراج رفتند، پای مبارک ایشان به ظرف آبی خورد و آب در حال ریختن بود، و وقتی به معراج رفتند و برگشتند دیدند آب هنوز در حال ریختن است و این امر ماهیت زمان را در عالم برزخ و عالم ماوراء ماده به خوبی برای ما تبیین می کند./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات