۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۹۷۰۳۷
مبلغ متخصص قرآن کریم مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از آیات کلیدی قرآن در تبلیغ دین

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر بهره گیری از آیات کلیدی قرآن کریم در موضوعات مختلف تبلیغی و حفظ این آیات محوری گفت: برای پاسخ به شبهات دشمن درباره برخی آیات قرآنی به تفاسیر معتبر مراجعه کنید.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، مبلغ نمونه و تخصصی قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بعد از ظهر امروز در همایش مبلغان رمضان المبارک دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که در اردوگاه تربیتی درچه اصفهان برگزار شد، گفت: لازم است تا مبلغان در منابر و تبلیغ خود از آیات کلیدی قرآن کریم در موضوعات مختلف استفاده کنند و این آیات را از حفظ بدانند.

وی ادامه داد: استفاده از آیات کلیدی و محوری سبب جذاب شدن امر تبلیغ و جذب مخاطب می شود چرا که آیات قرآن کریم در افرادی که معاند نیستند اثر می گذارد، علاوه بر اینکه آیات قرآن از منطق و استدلال قوی برخوردار هستند و تأثیر خوبی بر روی افراد حق جو دارند، آیه «لَن تَنالوا البِرِّ حَتّی تُنفِقوا مِمّا تُحِبّون» از آیات کلیدی در باب انفاق است.

حجت الاسلام حسینی افزود: در امر تبلیغ و در جلساتی که مبلغان دارند باید سعی شود تا نسبت به برخی از آیاتی از قرآن که قبلاً دشمن شبهاتی را نسبت به آن ها مطرح کرده است تحقیقات صورت بگیرد و به تفاسیر معتبر درباره آن آیات مراجعه شود تا هنگام ارائه بحث مشکلی به وجود نیاید.

مبلغ متخصص قرآن کریم ‏‏‏‏اظهار داشت: البته مطرح کردن شبهات در خصوص آیات قرآن و پاسخ به آن ها باید با در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات مخاطب باشد، مثلاً اگر مخاطب ما از آن شبهه اطلاعی ندارد یا اینکه ظرفیت پذیرش پاسخ به آن شبهه از نظر علمی و عقلی در او وجود ندارد لزومی هم ندارد که ما آن شبهه را در جلسه مطرح کنیم، چرا که طرح شبهه در این موارد می تواند اثر عکس داشته باشد و فرد یا افراد را دچار انحراف کند.

وی بیان داشت: امروز یکی از مواردی که باید در تبلیغ به آن توجه داشته باشیم طرح موضوع بلایای طبیعی و الهی  و تبیین تفاوت ها و فلسفه بلایا برای مردم است که در این خصوص استفاده از آیات قرآن می تواند بسیار راهگشا باشد، موضوع مهم دیگر در مناطقی که در معرض آسیب انحراف وهابیت قرار دارند  استفاده از آیات قرآن کریم در خصوص شفاعت و بحث و آگاه سازی درباره آن است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه نباید تعریف ناصحیحی از تقوا در جامعه ارائه کنیم، ‏‏‏ابراز داشت: در آیات 133 تا 136 آل عمران بحث سرعت آمده است، در آیه 133 آل عمران از سرعت سخن به میان آمده خداوند می فرماید متقین کسانی هستند که وقتی گناه می کنند اهل توبه هستند، یعنی خداوند دایره متقین را وسیع گرفته  و فضا را محدود نکرده است، آیات 20 تا 21 سوره حدید هم بحث سبقت را بیان کرده است، خداوند جمع این آیات را در آیات 60 و 61 سوره مؤمنون آورده  و می فرماید کسانی که هم سرعت و هم سبقت می گیرند در دل بهشت جای خواهند داشت، یعنی افرادی که در توبه سرعت و در عمل نیک سبقت دارند در قلب بهشت جای دارند، می توانید از پیوستگی آیات قرآن در موارد دیگر برای پیشبرد و نتیجه گیری بحث های خود استفاده کنید. /869/203/ب1

ارسال نظرات