۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۹۷۱۲۴
حجت الاسلام کارگر:

هیأت‌های اندیشه ورز برای مقابله با انحراف از مهدویت شکل بگیرد

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عوامل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را در شکل گیری جریان های انحرافی دخیل دانست و بر ورود طلاب اندیشه ورز و جوان به این عرصه تأکید کرد.
رحیم کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیم کارگر، ظهر امروز در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی با موضوع انحرافات مهدویت که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: عموم طلبه ها و مبلغان ما هیچ اطلاعی از ماهیت جریانات انحرافی و نحوه شکل گیری و ساختارهای این جریان ها ندارند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: همه ما معمولا وقتی به جریان انحرافی مهدویت می رسیم با مسائل علمی آن درگیری می شویم و فعالیت ها ما منحصر در پاسخ به شبهات علمی است و از عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شکل‌گیری این نوع جریانات غافل هستیم.

وی با بیان این که جریانی مانند احمد اسماعیل را عوامل سیاسی و اقتصادی حمایت می کنند و در شکل گیری این جریان دخیل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ما باید عوامل فرهنگی که می تواند شکل گیری این نوع پدیده ها را به دنبال داشته باشد بررسی کنیم و در بحران هایی که با آن مواجه می شویم بتوانیم با آن مقابله کنیم.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به ضرورت شناسایی گفتمان های حاکم بر جریانات انحرافی مهدویت، اظهار داشت: متأسفانه ما از روح کلی این جریانات غافل هستیم زیرا کسانی که به این جریانات می پیوندند از کسانی هستند که این ها را حق می دانند و حوزه های علمیه و مراجع را باطل می دانند و این نشان می دهد که ما ضعیف کار کرده ایم.

وی با بیان این که برخی از جریانات به دنبال مهدویت بدون مهدی هستند، گفت: آنها به تدریج به سمتی می روند که با خرافی خواندن ظهور منجی در ذهن مریدان خود امام مهدی(عج) را حذف می کنند و کس دیگری را جایگزین ایشان می کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پیام جریان های انحرافی دعوت به وحدت و قدرت یابی منتظران در آستانه ظهور است ولی محتوای اصلی آن ایجاد بدعت در مهدویت و تضعیف حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که به خاطر مشکلات فرهنگی، سیای و اقتصادی کشور در سال های آینده شاهد جریان های رادیکال تر و افراطی تری خواهیم بود، خاطرنشان کرد: باید هیأت های اندیشه ورز واقعی شکل بگیرد و از طلاب جوان و اندیشه ورز و کسانی که حال و حوصله فکر کردن داشته باشند دعوت شود تا برای آگاهی بخشی به جامعه تلاش جدی کنند./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات