۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۹۷۱۵۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

رقابت ۲۰۰ نفر در بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان جیرفت، حضور ۱۳۰ نفر در مسابقات قرآنی اوقاف در سیرجان، برگزاری هشتمین مجمع سراسری مسؤولان سازمان اوقاف کشور و منزل مسکونی مادر شهید وقف قرآن شد از مهم ترین اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان ، به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، محمد محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به آغاز رقابت های مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از صبح امروز(20 اردیبهشت ماه) در این شهرستان گفت: بیش از 200 شرکت کننده در 13 رشته قرآنی به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران تصریح کرد: این رقابتها در رشته های حفظ پنج، 10 و 20 جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم و اذان برگزار میشود.

محمدی فر افزود: این مسابقات هر ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و کشوری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار میشود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با بیان اینکه به جز رشته حفظ پنج جزء، نفرات برتر سایر رشتهها به مرحله استانی اعزام میشوند، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی و قرآنآموزی یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف است که همواره مورد توجه این مدیریت قرار دارد.

حضور 130 نفر در مسابقات قرآنی اوقاف در سیرجان

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف با حضور 130 شرکت کننده در این شهرستان شروع شد.

وی افزود: مسابقات سراسری سازمان اوقاف هر ساله با آغاز رقابتهای شهرستانی از سوی ادارت اوقاف استانها شروع می شود که در نهایت با اعلام نفرات برگزیده هر شهرستان در مراحل استانی و کشوری و همچنین مرحله بین المللی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: این دوره از مسابقات در سیرجان در 8 رشته قرآنی ویژه رده سنی بزرگسال بالای 18 سال برگزار شد که در نهایت 36 نفر ازشرکت کنندگان جواز حضور در رقابتهای استانی را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: رقابتهای مرحله استانی این دوره مسابقات بعد از ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

برگزاری هشتمین مجمع سراسری مسئولان سازمان اوقاف کشور

محمد میرزایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اوقاف کرمان با اشاره به پایان بازرسی از عملکرد برنامه های سال 95 اوقاف استان از سوی تیم بازرسی استان گیلان گفت: این بازرسی ها هر ساله در جهت میزان تحقق برنامه های مصوب سازمان اوقاف برگزار و عملکرد ادارت کشور مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی افزود: رتبه بندی ادارت برتر کشوری بر اساس گزارش این بازرسی ها صورت می گیرد که در همین راستا هشتمین مجمع سراسری معاونین، مدیران و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جهت انتخاب اداره کل برتر در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه در تهران برگزار می شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان طبق عملکرد برنامه های سازمانی خود طی سال های 90 تا 94 علاوه بر قرار گرفتن در طیف الف ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ارزیابی عملکرد سالانه به عنوان اداره کل اوقاف و امور خیریه برتر در میان همه ادارات اوقاف سراسر کشور معرفی شده است.
وی تصریح کرد:در سال 94 براساس بازرسی های انجام شده در این مجمع از حوزه مدیریت، معاونت های فرهنگی و اجتماعی، بهره وری اقتصادی، اداره حراست ، بازرسی و روابط عمومی اداره کل اوقاف کرمان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف کرمان به اهم برنامه های حوزه این معاونت در سال جاری به تدوین سند راهبردی موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در این سند پس از بررسی وضعیت و ظرفیت‌های موجود بقاع متبرکه، راهکارهای رسیدن در توسعه و عمران بقاع متبرکه و موقوفات را مشخص می کند و این سند راهبردی پس از تدوین در نیمه دوم سال جاری ، چشم اندار توسعه بقاع متبرکه خواهد بود که به عنوان نقشه راه اقدامات اوقاف شناخته خواهد شد.

منزل مسکونی مادر شهید وقف قرآن شد

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کوهبنان افزود: نخستین موقوفه قرآنی امسال استان کرمان از سوی مادر شهید با وقف منزل مسکونی در شهرستان کوهبنان ثبت شد.

وی بیان کرد: "حاجیه کبری شفیعی "مادر یکی از شهیدان گلگون کفن دوران دفاع مقدس "شهید داوود فخار زاده" منزل مسکونی خود را وقف کرد و این بانوی گرانقدر ملک خود را با تمامی امکانات موجود جهت استفاده به عنوان مرکز دارالقرآن با نام فرزند شهیدش قرارداه است.

مطیع دولت خاطرنشان کرد: ملک فوق 375 متر مربع مساحت دارد و ارزش آن 600 میلیون ریال برآورد شده است و واقف در متن وقف نامه نحوه مدیریت ملک را به اداره آموزش و پرورش شهرستان واگذار کرده تا جهت برگزاری کلاسها و مراسمات قرآنی و مذهبی استفاده شود.

سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کوهبنان با اشاره به موقوفات ثبت شده سال گذشته این شهرستان گفت: در سال 95 به همت خیرین نیکوکار 12 مورد وقف منفعتی و انتفاعی در حوزه مناطق روستایی و شهری این شهرستان ثبت شدکه وقف زمین تجاری جهت امور امامزاده سید سلیمان (ع) و وقف منزل مسکونی جهت امور قرآنی از جمله موقوفات مهم است./۹۷۰۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات