۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۹۷۱۵۳
حجت الاسلام گلزاده تأکید کرد؛

تبلیغ ایجابی مهدویت بهترین راهکار مقابله با انحراف

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب تبلیغ ایجابی را بهترین نوع تبلیغ دانست بر نقش تبلیغ نوین برای جلوگیری از انحرافات مهدویت تأکید کرد.
محمد صادق گلزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده، در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی حوزه با موضوع انحرافات مهدویت که در دفتر تبلیغات حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به تفاوت راهبرد و استراتژی اظهار داشت:  راهبرد عبارت از راهکارهای استراتژی محور است و مسیر را کوتاه می کند و زود تر به نتیجه میرساند.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اولین راهبرد مقابله با انحرافات مهدویت را تبلیغ ایجابی دانست و گفت: تبلیغ ایجابی در رابطه با امام زمان(عج) بسیار کم است و تقویت حکمت و عقلانیت جامعه در کنار معرفی و شناساندن امام زمان(عج)، بیان وظایف منتظران، رابطه ولایت فقیه با مرجعیت، بیان ویژگی های جامعه منتظر وبیان ویژگی های عصر ظهور و جامعه مهدوی از مصادیق تبلیغ ایجابی است.

وی با بیان این که راهبرد دوم تبلیغ شبهه زدا و پاسخ گو است، ابراز داشت: امروز شبهات همه جا را فرا گرفته است و زمان به پستو بردن پاسخ گویی نیست ولی از طرف دیگر نباید شبهاتی را مطرح کنیم که قادر به پاسخ گویی آن نیستیم.

حجت الاسلام گلزاده خاطرنشان کرد: نقد خرافات در مهدویت، نقد انحرافات در ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و جریانات فراگیر مانند احمد اسماعیل، نقد وهابیت و بهائیت و انجمن حجتیه و دیگر جریان های انحرافی مهدوی هم می تواند راهبرد مناسبی برای جلوگیری از انحرافات مهدوی باشد.

وی با بیان این که راهبرد فراگیر دیگر تبلیغ فراگیر و کثرت گرا است، افزود: ما همواره برای امام زمان تحت عنوان موعود و منجی تبلیغ می کنیم و تبلیغی برای امام زمان(عج) تحت عنوان مصلح گرایی وجود ندارد زیرا مصلح گرایی فرا دینی است و می تواند به جذب حداکثری افراد بینجامد.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب انواع دیگر تبلیغ و آگاهی بخشی به جامعه را تبلیغ مخاطب محور، روش محور، تبلیغ مستمر، رسانه ای و محتوایی دانست و بر شیوه های تبلیغ نوین برای جلوگیری از انحرافات مهدویت تأکید کرد./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات