۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۱۹۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

آگاهی بخشی به جامعه مهم ترین وظیفه علما در عصر غیبت است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به وجود انحرافات در زمینه مهدویت، مهم ترین راه مقابله با این خرافات را آگاهی بخشی به جامعه که وظیفه مهم روحانیت و علما است، بیان کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مهدویت و انتظار فرج را یک اصل عنوان کرد و بیان داشت: انتظار فرج مهدی موعود که با ظهورش جهان را پر از عدل می کند از اعتقادات انسانهای عدالت خواه است.

وی با اشاره به وجود خرافات در زمینه مهدویت، افزود: دشمنان با ایجاد خرافات و مسائلی که واقعیت ندارد و از اعتقادات ما به دور است در پی ایجاد شبهه و ضربه زدن به باورهای ما در زمینه مهدویت هستند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان مهدویت را ادامه بحث امامت خواند و اظهار داشت: نخستین وظیفه ما برای مقابله با این انحرافات آگاهی بخشی به جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم آگاهی کامل به مسائل دینی و شرعی پیدا کنند می توانند با فرقه های انحرافی و خرافات مقابله کرده و راه نفوذ دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه عدم آگاهی و نادانی راه نفوذ دشمن به باور و اعتقادات ما است، ادامه داد: این نفوذ منجر به ایجاد شبهه و انحرافات می شود و ضربه های جبران ناپذیری در پی دارد.

وی وظیفه علما، روحانیان و فقها را در راستای مقابله با فرقه های انحرافی آگاهی بخشی به جامعه عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از فریب دشمنان باید مردم را با شاخصه های امام زمان(عج)، مکتب اهل بیت(ع) و دستورات دینی آگاه ساخت.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه پایه و اساس انحرافات در زمینه مهدویت کذب محض است، بیان داشت: پس از آگاه بودن به مکتب اهل بیت(ع) در عصر کنونی، دومین وظیفه ما آگاه کردن نسل جوان با شاخصه ها و ویژگی های مهدی موعود(عج) با توجه به آیات و روایات است.

وی اظهار داشت: با تکیه بر روحیه مجاهدت، ولایتمداری، روحیه بسیجی، دلسوزی و صداقت و دوری از گناه در جامعه باید راه مقابله با فرقه های انحرافی را تبیین و زمینه ظهور را فراهم کنیم.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به باور برخی که باید گناه در جامعه رواج یابد تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند، خاطرنشان کرد: این تفکر شبهه و سخنی انحرافی است که به جامعه ترزیق می شود.

وی اظهار داشت: برای فراهم کردن زمینه ظهور باید تلاش کنیم موجبات رضایت اهل بیت(ع) را فراهم کنیم و جامعه مملو از تلاش، کوشش، برادری، محبت و خدمت به مردم و مجاهدت در راه پیشرفت اسلامی شود تا موجبات ظهور محیا شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: جوانان به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید منتظران واقعی باشند، از نظر علمی خود را قوی ساخته، با جهل و نادانی مبارزه کنند و با تحقق دیانت، ولایت پذیری و تبعیت از ولی فقیه زمینه ظهور را فراهم کنند./9459/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات