۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۹۷۲۶۹
حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از عملکرد دولت:

مخفی کاری‌ها اگر در سیاست و اقتصاد هم باشد با فاجعه رو به رو هستیم

حجت الاسلام پناهیان گفت: با دولتی مواجهیم که در آموزش و پرورش هم مخفی کاری دارد و اگر این مخفی کاری‌ها در سیاست و اقتصاد هم باشد با فاجعه رو به رو هستیم.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، با اشاره به اهمیت برخورداری از آگاهی و بصیرت برای حضور در عرصه‌های مختلف به ویژه مقابله با جریان‌های معاند، گفت: وظیفه ما مطرح کردن حرف حق بدون داشتن ترس و محافظه کاری است، باید مطالبه‌گر باشیم و از افراد بخواهیم مواضع درست و صحیح داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات فعالیت در حوزه سیاست، افزود: رقابت سیاسی به حدی دشوار است که برخی جنگ‌های جهان به دلیل همین رقابت‌ها بوده است، به همین دلیل است که تقوای سیاسی مهمتر و ارزشمندتر از تقوای فردی است، دین در زمینه سیاست ورود پیدا کرده است و اگر از سیاست غافل شویم در حقیقت بر بخشی از دین چشم پوشی کرده‌ایم.

سکوت در برابر ظالم سبب قدرت گرفتن ظالم می‌شود

حجت الاسلام پناهیان، سکوت در برابر ظلم را کمکی به ظالمان برای رسیدن به قدرت دانست و تصریح کرد: یکی از انواع عافیت طلبی که از زشت‌ترین‌های آن هم می‌باشد نداشتن تحلیل سیاسی است، چهره‌هایی که از دین فاصله گرفته‌اند بنابر روایات سامری‌های زمان هستند، اشخاصی نظیر ابوموسی اشعری از جمله این چهره‌ها هستند، امام علی(ع) سکوت مردم را علت قدرت گرفتن معاویه عنوان کردند.

استاد حوزه و دانشگاه عدم ورود به حوزه سیاست و نداشتن تحلیل سیاسی را موضوعی عنوان کرد که از صدر اسلام وجود داشته است و افزود: روحانیان باید در زمان انتخابات در راستای اهمیت بصیرت و روشنگری در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کرده و روشنگری کنند، بسیاری از طلابی که می‌توانند اثرگذار باشند و روشنگری کنند خود را کنار می‌کشند، کسی که بگوید انتخابات به من ربطی ندارد مانند کسی است که بگوید اسلام ربطی به من ندارد.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر لزوم ورود علما و بزرگان به مسائل مختلف جامعه، اظهار کرد: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید نظر خود راجع به سند 2030 را اعلام کنند، اگر کسی در این زمینه سکوت کند مانند اشخاصی است که تنها می‌گفتند امام حسین(ع) را نباید کشت و هیچ کار دیگری انجام نمی‌دادند، از علما و بزرگانی که علیه این سند موضع گیری ندارند سؤال کنید به چه علت در این زمینه ساکت هستند؟

وی ادامه داد: علت سکوت در زمینه این سند یا به علت جهل و عدم اطلاع از آن می‌تواند باشد، یا اینکه افراد می‌خواهند وارد سیاست و این مسائل نشوند، اما کسانی که اطلاع دارند و در حوزه سیاسی ورود پیدا کرده‌اند باید معلوم شود چرا در این زمینه ساکت هستند، علما باید برای مشخص شدن تکلیف مردم در برابر این سند موضع گیری کنند.

اگر مخفی کاری‌ها در سیاست و اقتصاد هم باشد فاجعه پیش رو داریم

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اصلاح سیاست می‌تواند حتی مهمتر از اصلاح نماز باشد، امام علی(ع) با افرادی مواجه شدند که نماز مستحبی را به جماعت اقامه می‌کردند، ایشان آنها را از این کار نهی کردند اما آنها توجهی نداشتند، امام هم دیگر به آنها اعتنایی نکرد، اما زمانی که باید یک استاندار اصلاح می‌شد امام علی(ع) در برابر معاویه ایستاد و در این میان جنگ بزرگی هم رخ داد که تلفات زیادی هم داشت.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مردم بالاخره مسیر حق را خواهند یافت و در این بین تنها ممکن است برخی انتخاب‌های غلط هزینه‌هایی در پی داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه امروز با دولتی سر و کار داریم که حتی در آموزش و پرورش هم اسناد مخفیانه دارد، حال اگر این مخفی کاری‌ها در حوزه‌های سیاست و یا در حوزه اقتصادی هم صورت گرفته باشد قطعا با فاجعه رو به رو هستیم.

وی با اشاره به کناره گیری برخی اشخاص از موضع گیری صریح و قاطع در برابر انحرافات، به دلیل پرهیز از برچسب جناحی و حزبی خوردن، اظهار کرد: این سنت تاریخی است که هر کس از حق دفاع کند مورد تهمت و برچسب زدن قرار می‌گیرد،‌ پیامبران هم مورد آزار قرار می‌گرفتند اما این‌ها بهانه‌ای برای دست کشیدن از حق نیست بلکه وظیفه ما بیان کردن حقایق و دفاع از حق و حقیقت است.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با تأکید بر لزوم معرفی کاندیدای اصلح از سوی طلاب و روحانیان به جامعه افزود: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بنایی برای حضور در عرصه انتخابات نداشت و طراحی برای حضور وی در انتخابات نبود، ولی به دلیل اصرار علما و مردم وارد میدان انتخابات شدند، شخصیت وی به این صورت نیست که از دستاوردهایش بگوید یا افشاگری کند علیه کسی، زندگی زاهدانه منش و روش وی در طول 30 سال خدمت بوده است.

آقای رئیسی از اموال رقبای خود اطلاع دارد

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به ایشان نسبت‌های غلطی نظیر قتل عام افراد بی گناه می‌دهند، آقای رئیسی از اموال رقبای خود اطلاع دارد و قطعا با وجود اینکه آنها اموال خود را اعلام نخواهند کرد آقای رئیسی هم اقدام به این کار نمی‌کند، این از شاخصه‌های ویژه شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است که نجابت به خرج می‌دهند.

وی با اعتراض نسبت به عدم اعلام اموال کاندیداها، تصریح کرد: از سوی بسیاری از افراد به دوری از مسائل سیاسی و سخنرانی سیاسی دعوت شده‌ام و من را نهی کرده‌اند از ورود به این حوزه اما از خداوند و آخرت می‌ترسم، چرا که تبلیغ برای من واجب است اما تمایلی به گرفتن مسؤولیت ندارم اما وظیفه روشنگری و تبلیغ را فراموش نمی‌کنم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به تعیین مصادیق برخی مشکلات و معضلات نظیر ربا از سوی علما و بزرگان، عنوان کرد: ادامه روند فعلی با توجه به ناکامی‌های دولت به نفع و مصلحت مردم و کشور نیست و علما باید به فکر تغییر باشند، اتفاقاتی نظیر برخورد کارگران با آقای روحانی در معدن آزادشهر و اعتراضات کارگران در حرم امام خمینی نشان دهنده این موضوع است. معیشت و رفع مشکلات اقتصادی مردم سیره نبوی بوده است و اهمیت این موضوع تنها به دلیل فرمایشات رهبری نیست بلکه پرداختن به این مسأله به عنوان یک اولویت مهم در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد.

زمانی که مردم از دولتی ناراضی باشند باید از آن دولت عبور کرد

وی عدم اعتراض مردم به برخی مفاسد اقتصادی و سیاسی را حاصل معرفی دین سکولاریزه شده به جامعه دانست و تصریح کرد: اینکه از شخص اصلح حمایت کنیم ولی رأی نیاورد برای ما جای نگرانی ندارد بلکه ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، اینکه اشخاص نالایق به تصدی پست‌ها برسند در زمان پیامبر اکرم(ص) و امام علی نیز وجود داشته است، این اتفاق در زندگی اجتماعی کاملاً بدیهی است و ما بر اساس حال افراد مأمور به انجام وظیفه‌ایم.

استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی رییس جمهور در شهر همدان را موجب تحریک قومیت‌ها و مذاهب توصیف کرد و گفت: شاهد نارضایتی مردم در نقاط مختلف کشور هستیم، وقتی که نظر مردم نسبت به یک دولت منفی باشد و مردم به آن رأی ندهند و از آن ناراضی باشند باید از این دولت عبور کرد، البته چنین دولتی اقدام به رقیب هراسی می‌کند و می‌گوید اگر می‌خواهید از آن رقیب خطرناک نجات پیدا کنید با من باید بسازید.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: 4 سال قبل گفتم اگر چرخ سانتریفیوژها نچرخد چرخ اقتصاد و معیشت جامعه هم نخواهد چرخید و شاهد تعطیلی کارخانه‌ها خواهیم بود، چرا که اگر دشمن بتواند هسته‌ای ما را تعطیل کند قطعا می‌تواند مانع رشد اقتصادی کشور و فعالیت کارخانه‌ها هم بشود./201/1304/ب1

ارسال نظرات