۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۹۷۳۵۱

برگزاری همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی در مالزی

همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.
همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی امروز با مشارکت ایده ‌پردازان و کارآفرینانی از سراسر جهان اسلام از جمله ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

در این همایش یک روزه، 30 سخنران از کشورهای مختلف به ارائه دیدگاه های خود در حوزه هایی از قبیل بانکداری اسلامی، گردشگری، مدهای اسلامی، محصولات حلال، بهداشت و سلامت، استانداردهای اسلامی و امور مالی پرداختند.

در آیین گشایش این همایش 'علی محمد سابقی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز شرکت داشت.

حمید صابر فرزام مدیر مرکز رشد و شکوفایی فناوری ‏‌ها‌ و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی و رییس سازمان فعالیت‌ های قرآنی دانشگاهیان کشور سخنران ایرانی این همایش بین المللی است.

هدف از این همایش بین المللی که در آن مرکز رشد فناوری ‌ها و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی ایران شرکت کرده است، گسترش کار و فعالیت در سطح بین المللی، آشنایی بیشتر با ظرفیت جهان اسلام و دستیابی به بازار بزرگ جهان اسلام، بهره مندی از حضور نخبگان در زمینه نشان های تجاری و تبلیغات، معرفی محصول و ایده های تجاری برای سرمایه گذاری در بین کشورهای اسلامی عنوان شده است.

این همایش به عنوان سکویی برای توسعه بنگاه های زودبازده و کارآفرینان در اقتصاد اسلامی با هدف تشویق، ارتباط و تقویت تولید و توسعه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی اسلامی محسوب می شود.

نخستین دور این همایش سال گذشته به میزبانی دبی در ایالات متحده عربی برگزار شد و جهانی دانشگاهی خواستار میزبانی سومین دور این نشست در تهران است.

از ایران سه مرکز به نام های مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنر قرآن، 'سلام کامیکز' که در حوزه تصویرسازی آیات قرآنی و تصویرسازی کتاب کودک فعالیت می کند و 'رابین آوا' از بخش صنایع دستی ایران شرکت کردند.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی برپا شده است و مراکز ایرانی نیز دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف ارائه کرده اند.

به نوشته تارنمای این همایش، ارزش کل اقتصاد جهان اسلام در سال 2021 به سه هزار و 500 میلیارد دلار می رسد و همین امر باعث فراهم شدن فرصت های زیادی برای کارآفرینان به منظور رشد و توسعه شرکت های موفق جهان اسلام می شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات