۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۹۷۳۷۵
حجت الاسلام مهرآرا خبر داد؛

افتتاح فاز دوم مدرسه علمیه صالحیه قزوین در خردادماه

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: امیدواریم با حمایت‌های مسؤولان قسمت غربی مدرسه علمیه صالحیه تا پایان خردادماه آماده بهره برداری شود.
مدرسه صالحیه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین در حاشیه بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از مدرسه علمیه صالحیه، گفت: این مدرسه یکی از بزرگترین مدارس علمیه در کشور و از عظیم‌ترین مدارس فلسفی شیعه در قرن سیزدهم هجری به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: از دانش‌آموختگان آن می‌توان به سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی، میرزای شیرازی و سید اشرف‌الدین حسینی (نسیم شمال‌) اشاره کرد.

حجت الاسلام مهرآرا در ادامه با بیان اینکه مدرسه صالحیه از نظر علمی جایگاه بسیار رفیعی داشته است خاطرنشان کرد: زمانی که شهر نجف مهد علم بود و طلاب و اساتید برای تحصیل و تدریس به ‌این مدرسه مراجعه می کردند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین ابراز کرد: این مدرسه قدیمی به دلیل عدم توجه، به مرور زمان تخریب شد و سپس از سوی آیت‌ الله باریک‌بین و مرحوم آیت‌ الله شالی احیا شد.

وی در پایان گفت: در حال حضر ۸۵ طلبه در این مدرسه تحصیل می‌کنند و امیدواریم با حمایت‌های مسؤولان قسمت غربی آن هم تا پایان خرداد ماه  آماده بهره برداری شود./۱۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات