۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۹۷۶۴۲

حمله شیمیایی در خان شیخون؛ پیاده سازی راهبرد «پرچم دروغین»

آنچه در خان شیخون سوریه اتفاق افتاد به وضوح پیاده سازی راهبرد «پرچم دروغین» بود و موجب شد که تقصیر حملات شیمیایی متوجه دولت سوریه شود تا از این طریق بهانه لازم برای حمله به سوریه از سوی آمریکا فراهم شود.
استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح ها و استراتژی های زیادی برای پیروزی بر طرف مقابل در یک نبرد وجود دارد. یکی از استراتژیهایی که در جنگ به کار می رود، راهبرد «پرچم دروغین» است. از موارد اجرای چنین راهبردی می توان به حملات ادعایی شیمیایی در سوریه اشاره کرد. سوالی که برای همه پیش آمده این است که آیا به راستی حمله ای شیمیایی در سوریه انجام شد یا این مساله فقط تصویرسازی جعلی نیروهای وابسته به القاعده بود تا بهانه حمله به سوریه را به دولت آمریکا دهد؟

در استراتژی پرچم دروغین، نیروهای یک کشور یا حزب، با لباس و ظاهر دشمن حملاتی را به نیروهای خودی انجام می دهند تا از این طریق تقصیر حمله به گردن دشمن افتد و بهانه برای حمله شدید به آن فراهم شود. پرچ دروغین را می توان نوعی خودزنی دانست.

تنها منبع خبری حملات شیمیایی در خان شیخون، نیروهای به اصطلاح کلاه سفید بودند که رابطه آنان با القاعده مشخص است و مورد حمایت کشورهای غربی هستند. این گروه با تصویرسازی از وقایع بعد از یک حمله شیمیایی، آمریکا را متقاعد کردند که به سوریه حمله کند.

اما هیچ مدرکی دال بر آلودگی شیمیایی با گاز سارین و یا هر نوع عامل مرگبار دیگری در خان شیخون ارائه نشد و هیچ کدام از اهالی منطقه برای درمان به جای دیگری منتقل نشدند.

تنها منبع خبر این حملات، فقط فیلم های ساخته شده به دست گروه های مسلح ساکن در خان شیخون بود.

مدارکی برای دروغ بودن این حمله

ماه گذشته ایگور کناشنکوف سخنگوی وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ساکنان منطقه خان شیخون برای درمان آثار حملات ادعایی شیمایی و نیز برای حمایت از آنان در برابر آلودگی های ایجاد شده از حمله شیمیایی، از این منطقه خارج نشدند.

کناشنکوف در این باره گفت: نه اهالی منطقه و نه به اصطلاح نیروهای امدادی ساکن، درخواست دارو، پادزهر شیمیایی و نیز پاکسازی مناطق نکردند.

وی افزود: هیچ طرحی برای تحقیق معتبر در این منطقه ارائه نشد و تنها منبع خبری این حمله ویدیوهای ارائه شده از سوی نیروهای موسوم به کلاه سفید بود.

تصاویر ارائه شده از خان شیخون نشان می دهد که این نیروهای به اصطلاح امدادی، بدون هیچ لباس محافظی در محل انجام حملات مورد ادعا تردد می کنند. در صورتی که اگر حمله ای شیمایی در مکانی رخ داده باشد، بدون لباس محافظ نمی توان در آن منطقه تردد کرد.

جنگ جهانی دوم

در سال 1939، نیروهای آلمان نازی با لباس نیروهای لهستانی به یک ایستگاه رادیویی آلمان حمله کردند و پس از اشغال آن، پیام های ضد آلمانی منتشر کردند و این صحنه سازی یکی از بهانه های حمله آلمان به مجارستان در جنگ جهانی دوم شد.

در سال 1954، نیروهای رژیم صهیونیستی در یک عملیات مخفی تلاش کردند که با انجام عملیات تروریستی علیه منافع انگلستان در مصر و ناامن جلوه دادن این کشور، موجب استمرار حضور نیروهای انگلیسی در کانال سوئز شوند. بعد از شکست این عملیات و لو رفتن آن، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مجبور به استعفا شد.

احتمال اجرای دوباره پرچم دروغین

بدون شک، اجرای استراتژی پرچم دروغین در سوریه نیز با طرح ریزی حامیان تروریست ها در این کشور است. از آنجا که هیچ سندی جز فیلم های تروریست ها برای اصل حمله شیمیایی به غیر نظامیان ارائه نشد، بعید به نظر می رسد که به طور کلی چنین حمله ای انجام شده باشد. اما تروریست های فعال در سوریه ثابت کرده اند که با حمایت حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای، برای رسیدن به اهداف خود از کشتار غیرنظامیان نیز ابایی ندارند.

از آنجا که اتهام حمله شیمایی به دست دولت سوریه بهانه حمله موشکی آمریکا به فرودگاهی در سوریه را داد، بعید نیست که گروه های تروریستی در آینده نزدیک نیز از این استراتژی بهره برند. از نشانه هایی که احتمال این امر را تقویت می کند، گزارش شبکه یک روسیه است که خبر داد در ابتدای هفته گذشته، جسد 23 کودک از بیمارستانی در ادلب دزدیده شده است./۸۴۷/ب901/ف

ارسال نظرات