۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۹۸۰۷۲
واکنش علمای یمن به جنایت آل‎سعود در العوامیه؛

رژیم آل‎سعود در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی قدم بر می‎دارد

علمای یمن در پیامی یورش آل‎سعود به مردم مظلوم العوامیه را محکوم و تاکید کردند: رژیم آل‎سعود در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی قدم بر می‎دارد.
علمای یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای یمن در پیامی به حمله نیروهای نظامی رژیم آل‎سعود و کشتار مردم مظلوم العوامیه واکنش نشان دادند.

در این پیام آمده است: متاسفانه باردیگر شاهد جنایت و اقدامات وحشیانه رژیم آل‎سعود علیه مردم مظلوم العوامیه هستیم.

علمای بحرین، اقدامات رژیم آل‎سعود را بدتر از جنایت‎های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانستند و اظهار داشتند: علمای یمن این اقدام وحشیانه و مجرمانه علیه مسلمانان یمن را به شدت محکوم می‎کنند.

در این پیام آمده است: اقدامات رژیم آل‎سعود در یورش به العوامیه بر خلاف قوانین بین المللی و دینی است و مسلمانان جهان نباید در برابر چنین اقدامی سکوت کنند.

علمای یمن پروژه سرکوب مسلمانان را در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و تصریح کردند: رژیم آل‎سعود با کشتار، غارت اموال و ظلم به مسلمانان به رژیم اشغالگر صهیونیستی و کشورهای استکباری نظیر آمریکا خدمت می‎کند.

در این پیام نوشته شده است: مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همه آزادی‎خواهان جهان نباید نسبت به اقدامات رژیم آل‎سعود سکوت کنند بلکه باید مانع جنایت‎های آنان در کشورهایی نظیر بحرین و یمن و فتنه‎انگیزی در مناطق اسلامی شوند.

علمای یمن خواستار تجدید نظر کشورهای عربی و اسلامی در روابط خود با عربستان شدند و بیان داشتند: آیا کسی تا کنون شنیده است که کشورهای عربی و اسلامی تحت لوای رهبران یهودی و مسیحی قرار بگیرند؟

علمای یمن در پایان این پیام با اعلام حمایت از مردم مظلوم و مستضعف العوامیه، بر ضرورت جهاد در مقابل ظالمان و مستکبران تاکید کردند.

گفتنی است که منطقه شیعه‌نشین «العوامیه» از حدود شش سال پیش صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضانی است که سیاست‌های سرکوبگرانه ریاض علیه شیعیان این کشور را برنمی‌تابند و خواستار اصلاحات سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده در عربستان هستند. در جریان سرکوب این اعتراضات تاکنون چندین تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی و یا بازداشت‌شده‌اند. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان «الشرقیه» ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می‌آید./ ۹۹۴/ ۹۰۲/ع

ارسال نظرات