۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۲۱۸
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

ورود متدینان به میدان مبارزه با سکولاریسم، لازمه پیروزی انقلاب

امام جمعه مشهد گفت: اگر ما گفتمان دینی را رها کنیم، انقلاب راکد شده و سقوط می کند و اگر انقلاب ساقط شود، اسلام ساقط می شود و در نتیجه اندیشه مهدویت از مغزها بیرون می رود.
آیت الله علم الهدی  آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نشست بصیرتی «حوزه انقلابی؛ اندیشه و عمل» که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با نهضت امام راحل آغاز شد اما هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است، اظهار کرد: روی کار آمدن نظام اسلامی به معنای پیروزی کامل انقلاب نبود؛ بلکه نظام جمهوری اسلامی به صورت اهرمی در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفت تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: ملموس شدن حقیقت انقلاب اسلامی برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است و شما فضلای جوان حوزه علمیه باید این درک و فهمی که از حقیقت انقلاب تفسیر کرده اید را به دیگران نیز انتقال دهید. اگر شما جوانان در عرصه انقلاب حرکت کنید، انقلاب قابل تداوم است اما در غیر این صورت قابل تداوم نیست.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به دو رکن اصلی انقلاب اسلامی، یعنی «جبهه ضد استکباری» و «ایجاد قطب حاکمیت اسلامی»، خاطرنشان کرد: بحث ما در انقلاب اسلامی، مبارزه با جهان خواری مستکبران و روی کار آمدن حاکمیت اسلام بود و در همین راستا امام راحل فرمودند «ما تازه به نقطه ای رسیده ایم که بویی از اسلام به مشام می رسد.»

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مشکل ما با برخی جریان های سیاسی این نیست که چه کسی رییس جمهور باشد و یا چه کسانی در شورای شهر حضور داشته باشند؛ بلکه بحث ما با جریان لائیک روی این است که ما می گوییم تمام شئون مدیریت کشور باید در راستای گفتمان دینی توسعه پیدا کند تا اسلام بر همه جهان حاکم شود و صاحب اصلی بیاید و این پرچم را تحویل بگیرد.

وی در تبیین علت خصومت جهان خواران با نظام اسلامی یادآور شد: دعوای ما روی گفتمان دینی است چرا که اگر این گفتمان را رها کنیم، انقلاب راکد شده و سقوط می کند و اگر انقلاب ساقط شود، اسلام ساقط می شود و در نتیجه اندیشه مهدویت از مغزها بیرون می رود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی «رابطه با آمریکا»، «قطع رابطه ایران با حلقه مقاومت»، «تضعیف صنایع دفاعی و موشکی»، «بهبود رابطه با هم پیمانان آمریکا در منطقه» و «تحدید اختیارات رهبری» را پنج رویکرد اصلی جریان سکولار کشور برشمرد و تصریح کرد: شما متدینان باید به وسط میدان آمده و بجنگید؛ نه این که گمان کنید حالا که رهبر معظم انقلاب حضور دارند، خیالتان راحت باشد./202/820/ب1

ارسال نظرات