۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۹۸۲۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

به شخصی که می‌دانید حرفش با عملش یکی نیست رأی ندهید

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر این که هر شخص نسبت به رأی خود پاسخگو خواهد بود، گفت: متأسفانه برخی نامزد‌ها از همان ابتداء با مردم رو راست نیستند.
رأی اولی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین احمدی، استاد حوزه و دانشگاه، روز دوشنبه در مراسم جشن رأی اولی‌ها که در محل ستاد انتخاباتی محبوبه صادقی، کاندیدای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی قم، برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن مسأله انتخاب، بیان داشت: یکی از مسایل مهمی که در زندگی بشر وجود دارد، مسأله انتخاب است، از این رو همیشه باید تلاش کرد تا در زندگی بهترین‌ها را برای خود انتخاب کنیم.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام احمدی با قرائت آیه «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ»، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 18 سوره زمر می‌فرماید؛ به بندگان من بشارت بده آنهایی که حرف‌ها را گوش می‌کنند و بهترین را از میان آن سخنان انتخاب می‌کنند.  

وی با بیان این که اصولاً همه مردم در انتخاب‌های خود به دنبال بهترین‌ها هستند، ابراز داشت: بشر در انتخاب نوع پوشاک، نوع خوراک، نوع وسیله نقلیه، مسکن و... تلاش می‌کند تا از میان مواردی که وجود دارد، بهترین را انتخاب کرده و از آن بهره ببرد.

استاد دانشگاه قرآن حدیث با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: بر اساس آنچه بیان شد، ضرروی است تا در انتخابات به دنبال کاندیدای اصلح باشیم چرا که انتخابات در کیفیت زندگی مردم کشور تأثیر مستقیمی دارد.

وی افزود: برای انتخاب کاندیدای اصلح در وهله نخست تحقیق کردن و داشتن علم نسبت به تخصص هر یک از نامزد‌ها لازمه انتخاب صحیح است و دقت نظر در عقاید و روحیات نامزد دومین عنصر مهم پس از کسب علم بشمار می‌رود و از ضرورت بالایی برخوردار است.

مبلغ حوزه علمیه قم اظهار داشت: هر یک از اعضای شورای شهر باید دارای تخصصی باشند تا بتوانند نیاز‌های ضروری شهر را برطرف سازند، بنابراین از رأی دادن به افرادی که متخصص نیستند، خودداری کنید.

وی تحرک زیاد، شادابی، انرژی بالا، تلاش فراوان و فعال بودن را از خصوصیات اعضای شورای شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: هر انسانی توانایی خدمت در شورای شهر را ندارد، این جایگاه نیازمند انسان‌هایی پُرتکاپور، پُرتلاش و فعال است تا علاوه بر تخصصی که دارد خستگی ناپذیر نیز باشند.

استاد حوزه و دانشگاه مردمی بودن و ساده‌زیستی را از دیگر خصیصه‌های کاندیدای اصلح معرفی و ابراز داشت: انسانی که در میان ثروتمندان و متمولان زندگی می‌کند درد نیازمندان را متوجه نخواهد شد، از این رو به دنبال کاندیدایی باشید که از همان ابتداء در میان طبقات متوسط جامعه زندگی کرده و درک خوبی از زندگی مستمدان داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه خطیر ریاست جمهوری تأکید کرد: این که رییس جمهور آینده باید از توان مدیریت بالایی برخوردار باشد سخن صحیحی است. داشتن توانایی مدیریت بالا از الزامات این جایگاه است ولی کافی نیست، چرا که ولایت‌مداری، قانون‌مداری، تقوا، عدم استفاده از بیت‌المال در تبلیغات، نقش‌آفرینی در مسایل جهادی، بصیرت و پایبند بودن بر ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین مسایلی است که یک مدیر توانا را کامل می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر این که هر شخص نسبت به رأی خود پاسخگو خواهد بود، تصریح کرد: به شخصی که می‌دانید حرفش با عملش یکی نیست رأی ندهید، متأسفانه برخی نامزد‌ها پیش از انتخاب شدن وعده‌هایی می‌دهند اما پس از پیروزی در انتخابات یا توانایی انجام وعده‌‌های خود را ندارند یا از همان ابتداء با مردم رو راست نبوده‌اند.

وی با بیان این که کارنامه کاری هر شخص نشان‌دهنده توانایی‌های او است، افزود: به آنچه در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود اعتماد نکنید، بلکه در رابطه با سوابق هر یک از کاندیدا‌ها تحقیق کنید تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.  

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات معیشتی و معضل بی‌کاری در کشور، افزود: برنامه‌های کاندیدای مدنظر خود را در رابطه با ایجاد اشتغال و برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم جویا شوید تا در صورتی که آن برنامه‌ها قابلیت اجرایی داشت از او حمایت کنید.

در ادامه این مراسم محبوبه صادقی، کاندیدای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت رقیه(س)، گفت: حضور جوانان رأی اولیِ پرنشاط و شاد در پای صندوق‌های رأی در هر بیننده‌‌ای ذوق و شوق ایجاد می‌کند. 

صادقی با بیان این که جوانان خواسته‌هایی دارند، اظهار داشت: امروزه جوانان کشور مشکلاتی اعم از مسکن، اشتغال تحصیل و... دارند، از این رو ضروری است تا مدیران و مسؤولان با همکاری و هم‌افزایی در صدد رفع مشکلات جوانان برآیند.

وی ابراز داشت:‌ ما برای حل مشکلات جوانان کشور یک بسته پیشنهادی در قالب راه‌اندازی اتاق فکر مجازی آماده‌ کرده‌ایم که به زودی آن را عملیاتی خواهیم کرد.

مدیر کارخانه‌جات بسته‌بندی مواد غذایی نیلوفرانه، در ادامه افزود: وظیفه اصلی این اتاق فکر مجازی، گردآوری جوانان شهر قم در محیطی صمیمی است تا پس از دریافت پیشنهاد‌ات، انتقادات، مشکلات و ایده‌های جوانان آن را در اتاق فکر حقیقی مورد ارزیابی قرار داده و برنامه‌های لازم را برای رفع مشکلات آنها انجام دهیم.

صادقی با تأکید بر این که جوانان حرف‌های ناگفته بسیاری دارند، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان باید به جوانان بهاء داده و از ایده‌های آنان استقبال کنند.

وی عنوان کرد: ضروری است تا جوانان در جامعه حضور فعال داشته و در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان مشارکت داشته باشند، چرا که تصمیم‌گیری‌ مسؤولان به طور مستقیم در سرنوشت جوانان تأثیر می‌گذارد.

مدیر کارخانه‌جات بسته‌بندی مواد غذایی نیلوفرانه با تأکید بر لزوم تبعیت آحاد مردم از مطالبات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مسأله خانواده است. از این رو تقویت فرهنگ کار و اشتغال از ضروریات غیر قابل انکار کشور است.

وی با ابراز نگرانی از وضع بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه جوانان به شغل‌های انفرادی رو می‌آورند و روحیه کار گروهی و دسته جمعی در میان جوانان بسیار کم است، از این رو باید کوشید تا روحیه فعالیت‌های گروهی در میان جوانان تقویت شود.  

محبوبه صادقی با بیان این که مدرک‌گرایی یکی دیگر از مشکلاتی است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها نسبت به این مقوله تذکر داده‌ است، افزود: هر چند وجود مدارک عالی از ضروریات است اما اصل تخصص است، بنابراین ضروری است تا مدیران و مسؤولان به کارکنان متخصص بها دهند تا مدرک‌گرایی در کشور ریشه‌کن شود.  

شایان ذکر است، در پایان این مراسم 36 سکه بهار آزادی به قید قرعه به رأی اولی‌هایی که در این مراسم حضور داشتند، اهداء شد./878/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات