۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۹۸۴۴۱
کامران در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد؛

عملکرد مجلس دهم انقلابی نبوده است/ هزینه‌ها و درآمدهای دولت یکسان نیست

کامران با اشاره به اهمیت توجه دستگاه‌ها و نهادهای کشور به پرهیز از اشرافی‌گری، گفت: بریز و بپاش‌های موجود در کشور نشان دهنده شرایط بدی است که می‌تواند به عنوان زمینه‌ساز فساد در کشور باشد و باید به این موضوع در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه کرد.
حسن کامران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسن کامران دستجردی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان، با اشاره به تلاش‌های خود در دوران حضور در مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین پوشش بیمه‌ای اصحاب رسانه، گفت: تلاش کرده‌ایم تا موضوع سختی کار راهم برای اصحاب رسانه به سرانجام برسانیم.

مسائلی نظیر حقوق‌های نجومی به دلیل بده بستان‌های موجود در مجلس است

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در مجلس بده و بستان بسیار شده است، همین موضوع حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی قانونی شده بود و از 3 سال قبل از اینکه این موضوع رسانه‌ای شود پیگیر مقابله با آن بودیم، بده و بستان‌های موجود در مجلس موجب شد بتوانند چنین حقوق‌هایی را در نظر بگیرند، از طرفی در مجلس برخی افراد منفعلانه عمل می‌کردند، حقوق مادام العمر نمایندگان مجلس که از ابتدا مخالف آن بودم هم با همین مسائل در شرف تصویب بود که با اعتراض مردمی به تصویب نرسید.

کامران با بیان اینکه در برخی مواثع تصمیمات صحیح مجلس به دلیل اعتراضات اجتماعی بوده است نه برای احقاق عدالت، تصریح کرد: سفرهای برخی مسؤولان با بریز و بپاش همراه است، حتی زمانی که به این موضوع اعتراض کردیم مجلس علیه ما موضع گیری کرد، این مسائل نشان دهنده شرایط بدی است که می‌تواند به عنوان زمینه‌ساز فساد در کشور باشد و باید به این موضوع در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم حمایت از محرومان و تلاش برای تحقق عدالت در جامعه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها نقد صاحبان ثروت و قدرت و افشاگری علیه مفسدان است، این موضوع نباید با نگاه سیاسی و جناحی باشد بلکه هدف باید احقاق حق مردم باشد، برخی رسانه‌ها متأسفانه بیشتر از هرچیزی به مسائل جناحی و حزبی توجه دارند و این موضوع باعث دور شدن آنها از رسالتشان می‌شود.

برخی دانه درشت ها اجازه برطرف شدن مشکلات را نمی‌دهند

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته برای برطرف کردن مشکل آب اصفهان، عنوان کرد: تلاش‌های بسیاری از سال‌های گذشته برای رفع این مشکل انجام داده‌ایم، متأسفانه برخی دانه درشت‌ها اجازه برطرف شدن مشکلات را نمی‌دهند، طرحی هم به دولت یازدهم ارائه دادیم برای برطرف کردن مشکل معضل آب اصفهان که دولت به آن توجه نداشت، نامه نگاری محرمانه‌ای هم در این زمینه با رهبر معظم انقلاب داشتم و از چیت چیان وزیر نیرو دولت یازدهم توضیح خواستم که توضیحات وی با رد من مواجه شد، چرا که ما حق آبه مردم را مطالبه می‌کنیم و باید این موضوع مورد توجه واقع شود.

کامران خاطرنشان کرد: باید در مجلس موضوع سد تأمین کننده آب بهشت آباد را پیگیری کرد، چرا که پیمانکاری که وابسته به تأمین اجتماعی است اعبتارات را دریافت کرده است ولی حاضر به کار نیست و باید تحت فشار قرار بگیرد، باید منابع آبی اصفهان ساماندهی شود و استفاده درستی از آنها صورت گیرد، زاینده رود هم باید ساماندهی شود و از هدررفت آب این رودخانه جلوگیری شود، مبلغ یکصد میلیارد تومان بودجه برای این موضوع توسط دولت در نظر گرفته شد که متأسفانه بخشی از آن در محل‌های دیگر هزینه شد و از این بابت به دیوان محاسبات عالی کشور شکایت کردیم.

نماینده پیشین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشکیل پلیس آب برای مراقبت از رودخانه و ممانعت از آب دزدی در مسیر زاینده رود، تصریح کرد: حتی شهرداری هم چاه‌های غیر مجاز در اصفهان حفر کرده است و حتی برداشت‌های غیر مجازی هم توسط شهرداری صورت می‌گیرد، متأسفانه حتی موضوع آب هم سیاسی شده است و به همین دلیل شاهد مشکلات در این زمینه هستیم.

تعاملات نمایندگان با مردم باید براساس ملاک‌های انقلاب اسلامی باشد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی ریخت و پاش‌های موجود در مجلس شورای اسلامی و اهدای سراتو در این دوره از مجلس به نمایندگان، گفت: ارتباطات من با مردم کوچه و بازاری است نه اینکه برمبنای جناحی و سیاسی باشد، کسی که در مصادر مدیریتی و دولتی قرار می‌گیرد نباید انسان کارچاق‌کن باشد بلکه باید به دنبال دفاع از حقوق مردم باشد، تعاملات نمایندگان با مردم و با یکدیگر باید بر اساس ملاک‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تخصیص بودجه در زمینه مذهبی و فرهنگی، اظهار کرد: برخی افراد ذیل جدول 17 بودجه‌های بسیار می‌گرفتند برای مسائل فرهنگی و کانون‌های فرهنگی ولی عملا حرکتی انجام نمی‌دادند و تمام تلاش را به کار گرفتیم برای مقابله با این جریان که در حوزه فرهنگی فعالیتی نداشتند.

کامران با بیان اینکه دولت‌ها هیچکدام فرمانده فرهنگی مشخص نداشته‌اند، افزود: هزینه‌ها و درآمدهای دولت‌ یکسان نبوده است، هر دولت باید به اندازه درآمد خود هزینه کند که متأسفانه شاهد این موضوع نبوده‌ایم، از دوره چهارم مجلس شورای اسلامی به کسانی که در حوزه صادرات و واردات حضور دارند با اصرار بنده اظهارنامه گرفته شد تا مسائل مالی و مالیاتی انها مشخص و شفاف شود.

عملکرد مجلس دهم تا کنون انقلابی نبوده است

نماینده پیشین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به واردات سنگ قبر به کشور، تصریح کرد: متأسفانه عملکرد مجلس ما انقلابی نبوده است، رییس مجلس اقدامات انقلابی نداشته است و در صورت اعتراض برخورد مناسب نداشته است، حاکم باید بر خود سخت بگیرد در حالی که برای جلسات مسؤلان و مدیران در اصفهان به هتل عباسی سفر می‌کنند  سفره‌های رنگین برپا می‌کنند و این موضوع با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

وی ادامه داد: هزینه‌های بسیار در مجلس مصرف می‌شود که جای سؤال دارد، رؤسای قوا گاهی خارج از شمول هزینه می‌کنند، باید هزینه‌های که در مجلس شورای اسلامی می‌شود دارای تطابق با اقتصاد مقاومتی باشد نه اینکه بریز و بپاش شود، به چه حقی به نمایندگان مجلس با پول بیت المال سراتو می‌دهند و پروازهای درجه یک و ویژه در اختیار آنها قرار می‌گیرد؟ کسی که حاکم می‌شود حتی از جیب خود هم نباید ترتیب زندگی اشرافی بدهد.

کامران با اشاره به زمان ریاست خود بر هیأت نظارت بر مطبوعات، عنوان کرد: معتقدم بایستی نظرات این هیأت به صورت علنی در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار بگیرد، در هر دولتی هم در هیأت نظارت بر مطبوعات حضور داشته‌ام و نظر جناحی و حزبی نداشته‌ام بلکه حرف‌های خود درراستای دفاع از حق را مطرح کرده‌ام.

نماینده پیشین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم مقابله با تبعیض بنابر قوانین و وظایف نمایندگان مجلس، اظهار کرد: باید همه چیز بنابر قانون پیش برود، یکی از مسائلی که خارج از چارچوب قانون به تصویب دولت رسید موضوع سند 2030 بوده است و اینکه این سند بنابر قانون وارد مجلس برای بررسی و تصویب نشده است قطعا غیرقانونی بوده و باید با آن برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل مالیاتی باید صنایع و پیمانکاران و واحدهای تولیدی را مورد بررسی صحیح قرار داد و شرایط آنها و مشکلاتشان را درک کرد و باتوجه به یک درک درست و صحیح در زمینه اتخاذ مالیات با آنها تعامل داشت، گردش کاری اقتصادی کشور باید بر اساس مدیریت صحیح و دقیق باشد تا بتوان از طریق یک تعامل دقیق و فهم درست شرایط مشکلات مالی صنایع و واحدهای تولیدی و در نهایت معضل بیکاری را برطرف کنیم.

در طرح تحول سلامت باید نگاه منطقه‌ای به مسائل داشت

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تحول سلامت پرداخت بودجه به صورت کامل به اصفهان انجام نمی‌گیرد، افزود: در طرح تحول سلامت اگر به صورت بخشی و با توجه به ظرفیت‌ها و عملکردها به این موضوع پرداخته شود شاهد رفع مشکلات و نواقص خواهیم بود.

کامران حضور برخی افراد غیرمسؤول به دلیل نسبت داشتن با برخی مدیران و مسؤولان را موجب مشکلات بسیار در جامعه دانست، تصریح کرد: اینکه فرزندان مسؤولان در سفرهای خارجی حضور داشته باشند اما فرزندان محرومان حتی برای تحصیل هم توان سفر به خارج کشور و یا حضور در برنامه‌های علمی جهانی را ندارند و موضوعات بسیاری از این دست می‌تواند تولید ناهنجاری کند.

وی با اشاره به تألیف کتاب کارچاق کن‌های حکومت، خاطرنشان کرد: این کتاب آماده شده است ولی هنوز منتظر مجوز انتشار است و در صورت فراهم شدن مجوز انتشار به چاپ خواهد رسید./201/1304/ب1

ارسال نظرات