۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۹۸۴۸۵
حجت الاسلام ساعدی خبر داد؛

فعالیت مبلغان دینی در جمهوری داغستان

کارشناس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که نصف شهر دربند جمهوری داغستان شیعه هستند، گفت: هزاران نفر در این شهر شیعه هستند و ۷ مسجد فعال شیعی در آن فعالیت می کنند.
تبلیغ اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ساعدی کارشناس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامگاه سه شنبه در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بیان این که نصف شهر دربند جمهوری داغستان شیعه هستند، گفت: هزاران نفر در این شهر شیعه هستند و 7 مسجد فعال شیعی در آن فعالیت می کنند.

وی افزود: 4 درصد جمهوری داغستان شیعه است و در آن منطقه غریب علمای شیعه در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش تشیع انجام می دهند، دربند در جمهوری داغستان وجود دارد که در عربی به آن باب الابواب می گویند.

حجت الاسلام ساعدی با بیان این که تاریخ شهر دربند داغستان 5 هزار سال است، اظهار داشت: در دوران قبل شوروی 40 مسجد در دربند داغستان وجود داشت، داغستان هم اکنون جزو قلمرو روسیه است و قبلا در قلمرو ایران بوده است.

وی ادامه داد: این 40 مسجد را بعد از مدتی تغییر کاربری دادند و برخی از آن ها را تخریب کردند، الان از این تعداد 7 مسجد فعالیت دارد، در پایتخت جمهوری داغستان مسجدی به نام خامنه وجود دارد که 100 سال پیش دو برادر از شهر خامنه این مسجد را ساختند.

کارشناس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که از جمهوری داغستان چند نفر در قم طلبه هستند، ابراز داشت: ماه های محرم و رمضان این افراد به تبلیغ می روند و مکتب اهل بیت(ع) را ترویج می کنند.

وی عنوان کرد: از سوی حکومت محدودیتی وجود ندارد، مشکل روسیه داعش و وهابیت است، شیعیان رسمیت ندارند اما دولت مانع آن ها نمی شود، در برخی کشورها حکومت نمی خواهد شیعه وجود داشته باشد، دربند در کنار دریای خزر و بالای آذربایجان قرار دارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات