۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۹۸۵۱۷
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور حضور در انتخابات را تکلیفی دینی دانست و بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات تأکید کرد.
حجت الاسلام فقیهی

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات عنوان کرد: امام خمینی(ره) مدلی از حکومت را ارائه کردند که در آن جمهوری اسلامی به عنوان روش حکومتی مطرح و مردم سرنوشت خود را رقم زدند.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف شناخته می شود و مردم با حضورشان، سرنوشت آینده خود و کشور را رقم می زنند و از این منظر حضور در انتخابات بسیار مهم است.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: الگویی که امام طراحی کردند با عنوان مردم سالاری دینی تعبیر شد و قید دین داری در این نوع حکومت ناشی از این است که نگاه اعتقادی و دینی به این نظام وجود دارد.

حجت الاسلام فقیهی حضور در انتخابات را یک تکلیف دینی دانست و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف دینی است و چون نظام ما مقید به امور دینی است باید ملاک هایی که دین درباره اصلح گفته است رعایت شود.

وی اضافه کرد: حضرت یوسف(ع) وقتی خود را به عنوان کاندیدای وزارت کشاورزی زمان خود معرفی می کند می گوید گه قوی و امین هستم و این دو ملاک را به عنوان مشخصات مدیریتی عنوان می کند  و امیرمؤمنان(ع) نیز در نهج البلاغه ملاک های مهمی پیرامون انتخاب مدیران بیان کرده اند.

 رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تأکید کرد: باید برنامه کاندیداها به عنوان یک ملاک اصلی مدنظر قرار بگیرد و بیش از اینکه دنبال شور انتخاباتی برای انتخاب باشیم، شعور انتخاباتی را دنبال کنیم.

وی در ادامه ابراز کرد: نگاه به فقرا باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد و کاندیداها باید در عمل توجه ویژه ای به فقرا و محرومین داشته باشند.

حجت الاسلام فقیهی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه مردم پای صندوق های رأی حضور یابند و تکلیف خود در ارتباط با انتخاب اصلح را انجام دهند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات