۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۹۸۶۳۲
میرسلیم عنوان کرد:

به دنبال رفع محرومیت مردم هستم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اینکه بنده به دنبال رفع محرومیت مردم هستم، اظهار داشت: برخی کاندیدها برای همین انتخابات صدها میلیارد خرج کردند و این خیانت به بیت‌المال است.
مصطفی میرسلیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که با اشاره به اینکه آمدن من به صحنه انتخابات با تحلیل های از پیش انجام شده بود، اظهار داشت: طی چهار سال گذشته در زمینه اقتصادی و سیاسی اتفاقاتی رخ داد که منجر به حضور مستقل بنده در صحنه انتخابات شد.

وی ادامه داد: من در انتخابات هم تحلیل و هم راحل‌های خود را ارائه دادم، تا امروز موفقیت‌های خوبی در تبیین نظرات ما حاصل شده است، تا فردا صبح که فرصت انتخابات وجود دارد بنده اقدامات تکمیلی خود را انجام می‌دهم تا مردم با آگاهی لازم انتخاب کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره کنار‌گیری قالیباف یادآور شد: قالبیاف نامزدی بود که اتکا به پشتیبانی انتخابات قبلی بروی صحنه آمد و مورد حمایت جبهه انقلابی هم بود، کنار رفتن ایشان یک مصلحت به شمار می‌رفت و کناره‌گیری ایشان برای این بود که جبهه مردمی انقلاب تقویت شود، البته ایشان از اول این تصمیم را نداشتند ولی روند مناظرات و تبلیغات کاری کرد که نشان داد کناره‌گیری ایشان به نفع جبهه مردمی انقلاب خواهد بود.

میرسلیم در مورد کنار‌گیری جهانگیری نیز تاکید کرد: کناره‌گیری جهانگیری یک حیله سیاسی بود و روحانی توانست از دو واحد وقت برای خود در امر تبلیغات و مناظرات استفاده کند، ایشان معاون اول رئیس جمهور هستند و هرجایی که روحانی در موضوعات فرصت نداشت ایشان در حالت پشتیبانی حضور پیدا می‌کرد، این حضور پوششی مورد تایید همگان نبود، ایشان باید مستقل  در انتخابات حضور پیدا می‌کرد و یا اینکه از ابتدا اعلام بر ائتلاف می‌کرد و در این صورت ممکن بود شورای نگهبان حضور ایشان را تایید نکند.

وی در مورد سواستفاده از امکانات مدرن افزود: در مورد شیوه تبلیغات ما قانون مدون داریم، استفاده از امکانات عمومی برای همه یکسان است و چگونگی نظارت برآنها بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، اما مردم ما امروز متوجه می‌شوند تبلیغات انتخاباتی چگونه برگزار می‌شود، برخی کاندیدها هزینه کردن و جلساتی را برای تبلیغ برپا نمودند، در این زمینه چنانچه بنده بروی کار بیایم قطعا هزینه کاندیدها برای تبلیغات را برای عموم اعلام می‌کنم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: وضعیت روز جمعه مشخص است، روحانی و رئیسی به همراه بنده رقابت خواهیم داشت، هاشمی طبا نیز اعلام انصراف نکردند ولی رای خود را به نفع روحانی بیان نمودند، بنابراین حضور ایشان هم در صحنه انتخابات فقط وقت مردم را تلف کرد.

میرسلیم در مورد وعده‌هایی که برخی کاندیدها دادند خاطرنشان کرد: برخی وعده‌ها مبتنی بر مشکلات روزمره مردم بود، برخلاف آنچه که روحانی در ابتدا دولت خود گفت کاری ‌می‌کنم که دیگر کسی به یارانه‌ها نیاز نداشته باشد دیدیم که این وعده عملیاتی نشد، برخی از کاندیدها نیز در این میان از این موضع استفاده کردند و به مردم وعده سه برابر کردن یارانه‌ها را دادند، اگر وعده آنها مبتنی بر مطالعه و ارزیابی درست باشد که باید از حرف خود دفاع کنند ولی آنچه افراد می‌گویند امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بنده به دنبال رفع محرومیت مردم هستم تصریح کرد: برخی کاندیدها برای همین انتخابات صدها میلیارد خرج کردند و این خیانت بیت‌المال است، کسی که شعار بر ایجاد اشتغال می‌دهد باید برنامه تحقق این حرف را بگوید، امروز بخشی از واردات بی‌رویه اشتغال ما را مختل کرده است، از این رو شاهد سقوط فضای کسب و کار هستیم زیرا تولید در کشور متوقف شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد برجام نیز گفت: برای برجام زحمات زیادی صورت گرفته است و در حال حاضر به عنوان یک سند در اختیار ما قرار دارد، سندی که ایران زودتر از موید مقرر به تعهدات خود در آن عمل کرده است، اما طرف مقابل هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است، بنابراین دولت آینده هرکسی که باشد باید این حقوق ملت ایران را پیگیری کند، بنده از طریق مراکز حقوقی بین‌المللی این موضوع را دنبال خواهم کرد.

میرسلیم در مورد فرآیندهای حزبی در ایران بیان کرد: در طول 38 سال انتخابات در ایران فرآیند فعالیت حزبی در انتخابات کم بوده است، در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی بسیار فعال بود و کار خود را هم با قدرت پیش می‌برد، در این حزب هم تنها رهبری انقلاب به عنوان دبیر حزب توانست رئیس جمهور منتخب شود آن هم به خاطر حزب نبود بلکه به خاطر مقبولیت ایشان در میان مردم بود، بلاخره مردم سالاری دینی باید در کشور ما به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: وقتی یک حزب در صحنه می‌آید برای مردم و با برنامه حضور پیدا می‌کند و اگر با اقبال عمومی مواجه نشود از صحنه خارج می‌شود و در مقابل مردم خود ضرر می‌کنند، حزب موتلفه قبل از اینکه جمنا شکل بگیرد نامزد خود را معرفی کرد و پیش از آنها آماده بودند، دلیلی بر ارتباط بین جمنا و حزب موتلفه وجود نداشت با وجود آنکه اهداف ما یکسان است ولی روش مابرای رسیدن به اهداف با هم متفاوت است، همچنین آیت الله موحدی کرمانی در مورد کناره‌گیری من صحبت‌هایی کردند ولی ما نظرات کارشناسی خود را داریم و تنها ما از نظرات شرعی آنها استفاده می‌کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد مهندسی آرا اظهار کرد: منظور من از مهندسی آراء عملکرد جهانگیری در قبال روحانی بود، در مورد قالیباف و رئیسی هم برخی افراد هستند که برای نمونه شخص قالیباف را قبول دارند ولی با کناره‌گیری این افراد رای آنها فرو می‌ریزد، هدف ائتلاف قالیباف و رئیسی این بود که تمام آراء قالیباف به رئیسی برسد اما بدانید که برخی از آراء به سوی روحانی و بنده سرشکن شد.

میرسلیم افزود: نباید انتخابات دو قطبی شود، با این وجود امیدوارم پیروز انتخابات روحانی نباشد، ایشان از 50درصد آراء برخوردار هستند و ممکن است رقیب آنها اصول‌گرا هم که از اقبال برخوردار هستند بتوانند رای بیاورند، اما در روز پایانی ممکن است برخی اتفاقات موجب تغییر آراء در هرکدام از این دو کاندیدا شود.

وی در مورد برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم گفت: برنامه‌هایی که دولت تدبیر ارائه کرد مورد تایید نبود، تورم پایین آمده است اما به چه شرطی این اتفاق افتاد، البته همین تورم هم در برج دوم امسال بالا رفت و ممکن نیست در ماه بعد به چه شکلی شود، رکود 70 درصدی باعث بیکاری کارگاه‌های تولیدی ما شده است، نرخ سرمایه‌گذاری هم که کاهش داشته و وضعیت اشتغال هم که مشخص است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد مدرک دکتری روحانی در پایان تصریح کرد: اگر این مدرک درست است روحانی باید زودتر یک تیم کارشناسی آموزشی را بیاورد و این مدرک را بررسی کنند تا صحت و سقم آن مشخص شود، زیرا آبروی نظام در این موضوع در خطر است./۸۱۶/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات