۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۹۸۷۱۷
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

مردم در نظام اسلامی نقش تعیین کننده ای دارند

حجت الاسلام ابوالحسن بارانی حضور مردم را دلیل قدرت حکومت دانست و تصریح کرد: مردم در نظام های سیاسی و اجتماعی نقش مقبولیت نظام را بازی می کنند.
انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام ابوالحسن بارانی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بر اساس آموزه های دینی نقش مردم در نظام های سیاسی و اجتماعی مقبولیت نظام است، گفت: براساس روایات، ولی فقیه از طرف خداوند منصوب شده اما مقبولیت آن به این است که مردم پشتیبان آن باشند و حاکمیت وی را بپذیرند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: علی رغم این که امام علی(ع) امام برحق جامعه بوده است اما به دلیل این که مردم نتوانستند از ایشان پشتیبانی کنند 25 سال خانه نشین شد بنابراین می توان گفت مردم باعث می شوند حاکمیت اسلامی مستقر شود.

وی در پاسخ به این سؤال که حضور در انتخابات چطور می تواند مصداق حق است و چگونه می تواند مصداق تکلیف باشد؟ اظهار کرد: از این منظر که آحاد ملت می توانند در تعیین آینده کشور خود مشارکت کنند، حضور در انتخابات حق است و عدم حضور مصداق تضییع این حق به شمار می رود.

حجت الاسلام بارانی تاکید کرد: هر فردی در جامعه اسلامی حق دارد برای سرنوشت خود در کشور تصمیم گیری و در انتخابات شرکت کند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر حضور در عرصه انتخابات تکلیف است؛ چراکه تمامی افراد باید برای پشتیبانی از حاکم اسلامی در انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام بارانی در پایان به شاخصه های کاندیدای اصلح اشاره کرد و افزود: کاندیدای اصلح فردی است که توان برطرف کردن مشکلات کشور را دارا باشد و اصل وجود ریاست جمهوری نیز برای این است که امنیت را تأمین کند، از مفاسد اعم از اقتصادی و اخلاقی جلوگیری و به مردم توجه کند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات