۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۹۸۷۳۶
نویسنده عمانی و کویتی؛

آل‎سعود پروژه جنگ شیعه و سنی در منطقه را هدایت می کند

نویسنده عمانی و کویتی تأکید کردند که آل‎سعود پروژه جنگ شیعه و سنی در منطقه را هدایت می کند.
شیخ عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، جابر البوسعیدی نویسنده عمانی در گفت وگو با پایگاه خبری منامه پست، تحولات کنونی در بحرین را تجاوز به آزادی ها و حقوق بشر و تجاوز به همه شرایع دینی و اخلاقی و قانونی و انسانی توصیف کرد و گفت: دولت بحرین رفتار وحشیانه ای با ملت دارد و با حمایت عربستان به بحرانی‌تر کردن اوضاع می پردازد. حاکمان عربستان سعودی می خواهند کشورهای حاشیه خلیج فارس در خدمت آنان باشد و به اجرای دستورهای آنان بپردازند.

وی افزود: آل سعود در حال ایفای نقش اصلی در بحرین است و به حاکمان این کشور دستور می دهد، عربستان مسؤول اصلی بحران کنونی در بحرین به شمار می آید. آل خلیفه که پس از انقلاب ملت، نظام خود را در آستانه سرنگونی می دید به نظام سعودی پناه آورد تا نجات یابد.

این نویسند عمانی درباره محاکمه شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: محاکمه شیخ عیسی قاسم هدف قرار دادن مستقیم شیعیان است چرا که وی نماد پیروان اهل بیت(ع) محسوب می شود. این محاکمه درصدد مخفی نگهداشتن پروژه سعودی خطرناکی علیه منطقه است که نزاع شیعه ـ سنی را دنبال می کند.

البوسعیدی اظهار داشت: صدور حکم ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم اولین شراره این پروژه را به نمایش می گذارد. ملت بحرین به هیچ وجه نسبت به صدور حکم علیه رهبر خود بی توجه نبوده و احتمال بروز فاجعه ای بزرگ وجود دارد.   

پیامدهای حکم علیه شیخ عیسی قاسم به عربستان و کویت نیز می رسد

ظافر المطیری از نویسندگان کویتی نیز محاکمه شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرد و گفت: با وجود درخواست های متکرر سازمان های بین المللی جهت توقف این محاکمه تمسخرآمیز، آل خلیفه همچنان بر برگزاری آن پافشاری می کند و در این راستا هیچ توجیه قانونی و اخلاقی ندارد. 

وی خاطرنشان ساخت: دولت بحرین با هدف قرار دادن نماد مذهب تشیع در این کشور مرتکب اشتباه بزرگی شده و ممکن است پیامدهای صدور حکم سبب در عربستان و کویت نمود بیشتری داشته باشد زیرا این دو کشور دارای شهروند شیعه هستند.

این نویسنده کویتی با اشاره به اینکه نزاع در منطقه را نزاع شیعه و سنی جلوه می دهند، تأکید کرد: نظام بحرین به شدت بر این مساله اصرار می ورزد تا حمایت جهان سنی را بدست آورد اما واقعیت کاملا مغایر است و انقلاب اکثریت شیعه را انقلاب علیه اهل تسنن جلوه دادن یک ظلم و اجحاف به شمار می آید.

المطیری ادامه داد: عربستان نیز در راستای مقابله با ایران چنین وانمود می کند که نزاع در منطقه میان شیعه و سنی برقرار است و جبهه گسترده ای را برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود در بحرین و یمن تشکیل داده است.

وی گفت: حل بحران در بحرین به وسیله قتل و شکنجه و ظلم و محروم کردن ملت از حقوق مشروع خود و همچنین محاکمه و سلب تابعیت رهبران انقلاب امکانپذیر نیست./980/ب901/د

ارسال نظرات