۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۹۸۷۳۸
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

اهل سنت با حضور پرشور در انتخابات امید دشمنان را به یأس تبدیل می‌کنند

عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، گفت: جامعه اهل سنت به همراه برادران شیعه خود با حضور پرشور در انتخابات بار دیگر امید دشمنان را به یأس تبدیل می‌کنند.
آخوند گلدی کمالی

آخوند گلدی کمالی، عالم اهل سنت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه پیروان اهل سنت خراسان شمالی در انتخابات پیش رو به‌ صورت فعال شرکت می‌کنند، اظهار داشت: واجدان شرایط اهل تسنن با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت خراسان شمالی در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت، گفت: حضور حداکثری مردم در تقویت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارد.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه هر رأی مردم در انتخابات تیری در چشم دشمن است، افزود: بار دیگر اهل تسنن در کنار برادران و خواهران شیعه خود در انتخابات شرکت کرده و با وحدت، یکپارچگی و یکرنگی حماسه‌ای ماندگار خلق می‌کنند و به این طریق با وحدت و اتحاد مثال‌زدنی خود مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند.

آخوند کمالی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ملی و دینی مردم است، اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمنان در زمان انتخابات با انواع توطئه‌ها تلاش می‌کنند بین مسلمانان شیعه و سنی تفرقه بیندازند، شرکت پرشور و تأثیرگذار مردم در کنار یکدیگر در پای صندوق‌های رأی جلوه‌ای خاص از وحدت و اتحاد مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دشمن از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارد تلاش می‌کند با تبلیغات گسترده اهل سنت را از مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی دور کند؛ اما اهل سنت ایران به‌ویژه خراسان شمالی به توطئه‌های دشمنان توجه نکرده و در پای صندوق رأی حضوری پرشور را به نمایش می‌گذارد.

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند، در روز 29 اردیبهشت شیعه و سنی در کنار یکدیگر با یکدلی و وحدت برای تعیین سرنوشت خود این مهم را لبیک گفته و حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم حضور باشکوه در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح را وظیفه و تکلیف شرعی، قانونی و ملی خود در حفظ آرمان‌های نظام اسلامی می‌دانند؛ چرا که حضور حداکثری مردم در تقویت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشته و یکی از بهترین شیوه‌های خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.

شایان‌ذکر است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./9314/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات