۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۹۸۹۵۱
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

حضور یکپارچه در انتخابات نشانه وفاداری مردم به نظام و انقلاب

عضو جامعه مدرسین گفت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات، دشمنان را متوجه این نکته می‌کند که این مردم تا پای جان کنار نظام، کشور و آرمان‌های خود ایستاده‌اند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی یک وظیفه و تکلیف دینی است، گفت: این حضور هم یک وظیفه و تکلیف ملی و انقلابی است و هم یک تکلیف انسانی به شمار می رود.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید که «مسلمانان هیچ قدمی برنمی‌دارند که دشمنان اسلام و استکبار جهانی به خشم بیایند مگر اینکه در نامه اعمالشان عمل صالح نوشته شود»؛ فرهنگ دینی انتخابات این است که دشمنان ما از حضور پر شکوه ملت به خشم می‌آیند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که حضور در انتخابات یک عمل صالح و وظیفه دینی محسوب می‌شود، اظهار داشت: از منظر انقلابی هم انقلاب ما برای این بود که نظام جمهوری اسلامی را مستقر کنیم، بالاترین مظهر جمهوری همین جنبه حضور مردم در سرنوشت خودشان و نقشی است که آنجا بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: از منظر انسانی هم اگر نگاه کنیم هر انسانی باید سرنوشتش را خودش رقم بزند، خدا انسان را آزاد آفریده است تا خودش بتواند با عقل و تدبیر سرنوشتش را به بهترین نحو رقم بزند و انتخابات یکی از این عرصه‌ها است.

آیت الله رجبی ابراز داشت: درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات یک تجربه تاریخی از آغاز انقلاب تاکنون داریم، هر موقعی که مردم ما حضور حداکثری در انتخابات داشتند دشمنان ما به ویژه استکبار از توطئه‌ای که در دست داشته، عقب‌نشینی کرده است و در برابر حضور یکپارچه مردم حتی لحن آن در تعامل با ایران عوض شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین حضور یکپارچه دشمنان را متوجه این نکته می‌کند که این مردم تا پای جان کنار نظام، کشور و آرمان‌های خودشان ایستاده‌اند، اگر دشمن احساس کند که مردم نسبت به نظام و انقلاب خود سست شده‌اند، بیشتر طمع می‌کنند و در صدد توطئه برای چپاول اموال مردم و نظام ما بر می‌آیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حضور حداکثری، دشمنان را از توطئه و طمع باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: وقتی دوستان انقلاب در خارج از کشور این حضور حداکثری را ببینند به راه احقاق حقوق خودشان مصمم می‌شوند، مردم یمن، بحرین و مردم کشورهای دیگری که به عشق اسلام در عرصه حضور پیدا می‌کنند تا حق خود را بگیرند، وقتی ببینند که ملت ما یکپارچه پای صندوق رأی می‌آیند امیدوارتر می‌شوند و این حضور پشتوانه‌ای برای آن‌ها هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: امسال شاهد هستیم که استکبار جهانی در صدد قبح زدایی از رژیم صهیونیستی و ایجاد ارتباط بین مزدوران خود با کشورهای اسلامی است و توطئه چینی می کند، از این رو حضور یکپارچه مردم در عرصه انتخابات به این معنا است که جمعیت 80 میلیونی مسلمان کشور ایران آماده است تا با رژیم صهیونیستی مبارزه کند و حق محرومان و مظلومان را بگیرد.

آیت الله رجبی با بیان این که  انقلاب اسلامی مدافع محرومان است، گفت: حضور پرشور مردم به استکبار جهانی و صهونیست‌ها این هشدار را می‌دهد که ملت ایران برای احقاق حقوق مردم فلسطین و هر گروه مستضعف و مظلومی یکپارچه بوده و آماده کمک به مستضعفان جهان هستند./1323/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات