۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۹۹۱۹۳
آیت الله شبستری:

دشمن چشم دیدن آزادی و دموکراسی در ایران اسلامی را ندارد

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دشمنان چشم دیدن آزادی و دموکراسی در انقلاب اسلامی را ندارند، گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای که درانتخابات حاصل شود، پیروز اصلی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: آرای مردم حق الناس بوده و حفاظت از آرای آنها وظیفه اصلی ناظران است.

وی با اشاره به مطالبات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معظم‌له فرمودندکه جمهوری اسلامی با تجدید انتخابات طراوت تازه‌ای به کشور می‌دهد، ایشان همچنین به مساله برنده و بازنده در انتخابات اشاره کرده‌اند و خطاب به مردم گفتند که برنده اصلی شما مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: فارغ از هر نتیجه‌ای که در انتخابات حاصل شود، پیروز اصلی میدان ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است، چراکه مهم‌ترین پیامدهای حضور مردم در انتخابات ارج نهادن به خون شهدا و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب است، حضور حداکثری مردم ضریب امنیت کشور را بالا می برد.

آیت الله شبستری حفظ تمامیت اسلام، نظام اسلامی، نقض سکولاریسم، تأکید بر مردم‌سالاری دینی و تبعیت از ولایت رهبری را از دیگر پیام‌های مهم حضور پرشور مردم در انتخابات دانست و گفت: هر رأی مشت محکم بر دهان آمریکا و دیگر مستکبران شرق و غرب است، دشمنان چشم دیدن آزادی و دموکراسی در انقلاب اسلامی را ندارند.

وی همچنین با تأکید بر حفظ و صیانت از آرای ملت از سوی ناظران و مجریان برگزاری انتخابات در سراسر کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز تاکید فراوانی بر دقت نظر عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات داشته‌اند تا خدای ناکرده یک رای اشتباه نشود، در حقیقت آرای ملت امانتی نزد مجریان برای ظهور و تجلی اراده ملی است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که همگان در برابر آرای ملت و نظر قانون بایستی تسلیم باشیم، گفت: پایبندی به نتیجه انتخاباتی از جمله اساسی‌ترین مسائلی است که در شرایط فعلی بایستی از سوی همگان مورد تأکید قرار گیرد، رقابت‌ها پس از برگزاری انتخابات بایستی به رفاقت‌ها تبدیل شوند.

وی با اشاره به این‌که امام راحل میزان را رأی ملت دانسته و همه در برابر قانون و رأی ملت یکسان هستند، افزود: از آنجایی که چاچوب‌های نظام و روند برگزاری انتخابات بر اساس قواعد قانونی بوده است، بایستی هواردان نامزدهای انتخاباتی در کمال متانت به نتیجه انتخابات احترام بگذارند.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: مبادا رفتار طرفداران و کاندیداهای انتخاباتی منجر به شادی دشمنان شود، نباید رفاقت به دشمنی تبدیل شود و جریان تلخ ۸۸ اتفاق بیفتد، اگر کسی شکایتی دارد می‌تواند طبق قانون اقدام کنند و نیازی به اقدام علیه قانون و امنیت نظام وجود ندارد.

وی با تأکید بر انتخاب افراد اصلح برای بهبود آینده اقتصاد کشور، گفت: شور و هیجان انتخاباتی باید توأم با شعور سیاسی باشد، آنان که تاکنون نتوانسته اند پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، بهتر است از ساعات باقی مانده استفاده کرده و به نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی مراجعه کرده و تکلیف شرعی و قانونی خود را انجام دهند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که جمهوری اسلامی نماد مردم سالاری دینی است، افزود: انی نظام مشروعیتش را از انبیا و مقبولیت را از مردم می گیرد، از این رو باید در جامعه اسلامی رضایت اکثریت کسب شود و رضایت مختص افراد خاص نباشد، برگزاری انتخابات فرصتی برای تجلی اراده ملی در مدیریت اجرایی کشور است.

امام جمعه تبریز افزود: وقتی عمده رضایت از جانب مردم در جامعه حکم فرما باشد نارضایتی اندک در جامعه قابل جبران است ولی اگر این حالت برعکس باشد جامعه فاسد خواهد بود، به عبارت دیگر مشروعیت حکومت اسلامی با نظر پیامبران الهی بوده، اما بقا و پایداری حکومت نیازمند رضایت مردمی است.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که در نظام اسلامی نظر ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) فصل الخطاب همه امور و جریان‌ها است، گفت: مدیریت صحیح در جامعه اسلامی بودن اذن رهبران الهی امکان پذیر نست، از این رو فرمایشات ولی فقیه حجت برای همگان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن روز ملی مقاومت و ایثار و همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر غرور و حماسه فرزندان ایران اسلامی است، هیچ‌گاه آزادی خرمشهر سرافراز از یادها فراموش نخواهد شد.

وی با بیان این‌که رزمندگان اسلام با دست خالی سوم خرداد توانستند خرمشهر را به اذن الهی آزاد کنند، گفت: رژیم بعث عراق می‌خواست بعد از خرمشهر کل اهواز و سپس همه جای ایران را فتح کنند، اما با مقاومت زنان و مردان ایرانی بعد از ۳۴ روز جنگ به قدری مستأصل شد که فرار را بر قرار ترجیح داد.

آیت الله شبستری در پایان خطبه‌های نماز جمعه بر کسب فضائل معنوی و اخلاقی در آخرین روزهای ماه شعبان تأکید کرد و گفت: این روزها فرصتی برای آمادگی برای ورود خالصانه به ماه مبارک رمضان است، دهه پایانی ماه شعبان بایستی با ذکر و استغفار سپری شود تا در ماه ضیافت الهی مورد رحمت و معرفت الهی قرار گیریم./201/935/ب1

ارسال نظرات