۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۹۹۲۲۳
فضل الله:

غرب با فروش سلاح به کشورهای اسلامی درصدد بهبود وضع اقتصادی خود است

امام جمعه بیروت هدف غرب از فروش سلاح به کشورهای عربی و اسلامی را بهبود وضع اقتصادی خود و گسترش جنگ در منطقه توصیف کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک با اشاره به روز نکبت (اعلام تشکیل دولت صهیونیستی) گفت: دشمن صهیونیستی در سال 1948 میلادی جنگی را آغاز کرد و بر اساس آن به اشغال بخش بزرگی از سرزمین فلسطین پرداخت و دولت خود را در این خاک تأسیس کرد. گرچه بخش زیادی از ملت فلسطین آواره شدند اما دشمن هیچگاه نتوانست بر اراده این ملت تسلط یابد و آنها را از مقاومت بازدارد.

وی افزود: در حالی که مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی به اعتراض مشغول بودند، زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی با معده های خالی به نبردی دیگر با دشمن می پردازند. زندانیان بیش از 30 روز است اعتصاب غذا گرفته اما اتحادیه عرب هم اکنون تنها به صدور پیام محکومیت بسنده می کند.

فضل الله درباره نشستی که قرار است با سخنرانی دونالد ترامپ در ریاض برگزار شود، تصریح کرد: نمایندگان 50 کشور مسلمان روز یکشنبه در ریاض گردهم می آیند تا سخنرانی رییس جمهور آمریکا را گوش دهند. گفته می شود این سخنان در راستای وحدت جهان اسلام علیه دشمنان مشترک تمدن و پایبندی آمریکا به شراکت با مسلمانان ایراد خواهد شد.

امام جمعه بیروت خاطرنشان ساخت: سیاست های آمریکا همچنان با توهم اعراب و مسلمانان مواجه می شود و به آنها وعده حل مشکل فلسطین را می دهد. این در حالی است که آمریکا درصدد سوء استفاده از تنش های منطقه برای تحقق مصالح خود است. قرارداد 300 میلیارد دلاری فروش سلاح نیز در این راستا قرار دارد.

وی ادامه داد: جهان غرب درصدد بهبود اوضاع اقتصادی خود با سوء استفاده از جهان اسلام و عرب است. بنابراین سلاح را با  این هدف و همچنین گسترش جنگ میان کشورهای عربی و اسلامی به منطقه می فروشد.

این روحانی لبنانی با اشاره به سالروز توافقنامه 17 ایار و انقلاب ملی جهت لغو توافقنامه صلح میان لبنان و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این انتفاضه از مسجد امام رضا(ع) در منطقه بئر العبد آغاز شد و علما و جمع کثیر از مومنان در اعتراض به این توافقنامه تحصن کردند که تعدادی از آنان شهید و مجروح و بازداشت شدند. اما همه این جانفشانی ها نتیجه داد و صهیونیست ها نتوانستند به اهداف خود برسند./980/ب901/د

 

ارسال نظرات