۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۹۹۳۲۲
حماسه ۹۶/لاریجانی در پاسخ به رسا:

میزان مشارکت مردم قم بسیار بالا است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت مردم قم در انتخابات امروز گفت: بر اساس مشاهداتی که صبح امروز از شهر قم داشتم، میزان مشارکت مردمی بسیار بالا بود.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: از ستاد انتخابات و مجموعه های نظارتی تشکز می کنیم، زیرا در جشن ملی انتخابات، ملزومات را برای رای گیری فراهم کردند.

وی افزود: در بخش اجرایی انتخابات شوراها مطلع شدم که تلاش های بسیاری در ذیل قانون شکل گرفته شده است، بر اساس گزارش های رسیده نیز مطلع شدم مردم حضور معنادار و پرشوری داشته اند، که این حضور قابل تقدیر است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که باید سازوکاری برای کمتر ماندن مردم در صف های رای شکل بگیرد، بیان داشت: امیدواریم قوانین به گونه ای شکل بگیرد که مردم کمتر در صف های طولانی انتظار برای رای دادن قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: نباید در امر انتخابات قضاوت‌های نادرست کنیم، هرچند مردم نیز هوشمند هستند و تحت تاثیر جوسازی های قرار نمی گیرند.

وی درباره تمدید تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ابراز داشت: آمریکا بر اساس تعهدی که داشت نمی‌توانست تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند.

لاریجانی در خصوص نوع تعامل با رییس دولت دوازدهم، بیان داشت: نوع نگاه مجلس شورای اسلامی بر اساس تعامل است و قطعا همین نگاه با رییس دولت داوزدهم نیز باقی خواهد ماند.

وی با انتقاد از برخی بی اخلاقی ها در جریان مناظرات، ابراز داشت: نوع گفتمانی که در مناظرات شکل گرفت متناسب نبود، هرچند مردم تحت تاثیر این گونه رفتارها قرار نمی‌گیرند و در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی گفت: امیدواریم میزان مشارکت مردمی بالای ۷۰ درصد شود تا در عرصه های مختلف داخلی و خارجی به نفع مدم و نظام شود. میزان بالای مشارکت مردم در خارج از کشور تابع مستقیمی از داخل کشور است باید از این میزان مشارکت تشکر کرد.

لاریجانی در پایان و در پاسخ به خبرنگار رسا مبنی بر اینکه مشارکت مردمی در قم چگونه بوده است، بیان داشت: بر اساس مشاهداتی که صبح امروز از شهر قم داشتم، مردم شهر مقدس قم همانند کل کشور مشارکت بالایی در انتخابات داشتند./۸۵۶/ 
۲۰۱/ص

ارسال نظرات