۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۹۹۳۵۷

یکی از علمای عراق بر انسجام اجتماعی تاکید کرد

یکی از علمای عراق خواستار انحصار استفاده از سلاح به صورت قانونی شد و بر رعایت انسجام اجتماعی تاکید کرد.
آیت‌الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی به ویژه عراق در قرن‎های گذشته با مشکلات و بحران‎های مختلف دست‎وپنجه نرم کرده‎اند که هر کدام از آن‎ها تاثیرات منفی بسیاری داشته است.

وی بر ضرورت مقابله با جریان‎های افراطی و تروریستی تاکید کرد و افزود: کشورهای اسلامی باید تلاش جدی برای بازگشت انسجام اجتماعی به وطن‎هایشان انجام دهند.

این عالم عراقی تصریح کرد: دموکراسی منجر به حفظ جامعه و بی‎توجهی به آن سبب تبدیل دموکراسی به دیکتاتوری می‎شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مردم بر سر مسائل بی اهمیت و یا موضوعات آینده به درگیری می‎پردازند که باید از چنین اقداماتی دست بردارند.

آیت الله مدرسی وضعیت عراق در شرایط کنونی را استثنایی توصیف کرد و اظهار داشت: تروریست‎ها به خون همه مردم عراق تشنه هستند بنابراین باید با قدرت در برابر آن‎ها بایستیم و هیچ شخصی از این موضوع استثنا نیست.

وی با بیان اینکه رزمندگان برای وحدت و آینده عراق در حال مبارزه با تروریسم هستند، گفت: مجاهدان عراقی باید به قوانین پایبند باشند و در جهت همبستگی ملت تلاش کنند. اسلحه وسیله‎ای برای محافظت از قانون و پاسداری از امنیت است و استفاده از آن در غیر موارد مقرر موجب اغتشاش در کشور می‎شود./994/ب۹۰۱/ذ

ارسال نظرات