۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۹۹۵۰۳
سازمان ملل: ‌

میانمار از توقف خشونت مذهبی باز مانده است

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از دولت میانمار خواست تا نفرت‌پراکنی لفظی و حملات ناسیونالیست‌های بودایی را متوقف کند.
مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، یانگهی لی، نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار به روزنامه گاردین گفت، میانمار باید تلاش بیشتری برای توقف بی‌تحملی مذهبی و خشونت انجام دهد.

این سخنان در پی درگیری ناسیونالیست‌های افراطی بودایی با اقلیت مسلمان در یانگون مطرح شد.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد، دولت یک ساله "حزب لیگ ملی برای دموکراسی" به رهبری آنگ سان سوچی را به تقویت تلاش‌ها برای محدود کردن نفرت‌پراکنی لفظی و خشونت گروه‌های ناسیونالیست ترغیب کرد.

وی گفت: من پیشتر نیز درباره حوادث مرتبط با نفرت‌پراکنی، تحریک به تبعیض، تنفر و خشونت و نیز بی تحملی مذهبی ابراز نگرانی کرده‌ام اما به نظر می‌رسد دوباره همین موارد به شکلی شدیدتر رخ می‌دهد.

نماینده سازمان ملل متحد تاکید کرد: معتقدم که گسترش احساسات ضد مسلمانان و لفاظی‌ها آنگونه که باید مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد و مقام‌ها کاری درباره آن نمی‌کنند. دیگر نمی‌توان چنین وضعی را تحمل کرد. دولت باید کارهای بیشتری را برای مقابله و کنترل چنین حوادثی انجام دهد.

اخیرا درگیری خشونت‌باری در یک محله مسلمان‌نشین یانگون رخ داد که پس از حمله ده‌ها ناسیونالیست بودایی صورت گرفت. این مهاجمان مدعی بودند که یک خانواده به مسلمانان روهینجایی که از نظر دولت میانمار، مهاجران غیر قانونی هستند، پناه داده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات