۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۹۹۵۸۶

حکیم خواستار برگزاری اجلاس سران ایران، عراق، عربستان، مصر و ترکیه شد

رئیس ائتلاف ملی عراق بار دیگر خواستار برگزاری اجلاس منطقه‌ای سران با مشارکت ایران، عراق، عربستان، مصر و ترکیه شد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق بار دیگر دعوت به برگزاری اجلاس منطقه‌ای سران با حضور ایران، عراق، مصر، عربستان و ترکیه شد تا همه مسائل مورد اختلاف با صراحت و صادقانه بررسی شود و نکات و موارد مورد توافق مشخص و حداقل قواعد تعامل سیاسی بین کشورهای محور در منطقه معین شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه در طول تاریخ از جنگ ها سودی نبرده است و در دوران صلح و تفاهم و گفت وگو شاهد شکوفایی بوده است و سران منطقه نیز با این مساله آگاه هستند.

سید عمار حکیم درباره کنار گذاشتن هریک از کشورهای منطقه‌ای از گفت وگو و اجلاس های سران هشدار داد و گفت که این امر به تشدید شکاف منجر خواهد شد.

رئیس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: ما بار دیگر بر احترام بین کشورهای منطقه تاکید می کنیم زیرا کشمکش و رویایی هیچ سودی برای هیچ یک از کشورهای منطقه ندارد و باعث مصادره اراده ملی کشورها خواهد شد و اجازه دخالت های بین المللی را خواهد داد.

وی تاکید کرد: جهان امروز، جهان روابط متوازن با همگان است نه جهان تنش آفرینی در روابط منطقه ای و بین المللی.

سید عمار حکیم در انتقاد ضمنی از برگزاری چهار اجلاس در شهر ریاض گفت: کنار گذاشتن هر کشوری از گفت و گو و اجلاس های سران باعث پیچیده تر شدن اوضاع در منطقه و تعمیق شکاف در آن خواهد شد و تاثیر منفی بر همگان خواهد داشت. ما باید با قدرت برای خاموش کردن شعله بحران و جنگ ها در منطقه تلاش کنیم./۹۱۶/ ۱۰۲/ع

ارسال نظرات