۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۰۱۶۰

لزوم صيانت از گفتمان انقلاب اسلامي

در برهه زماني فعلي که دشمنان همه ظرفيت و توان خود را براي مقابله با ملت و نظام ايران به صحنه آورده اند، تقويت گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله با گفتمانهايي که درصدد به حاشيه راندن ارزشها و آرمانهاي انقلاب هستند، اصلي الزام آور محسوب مي شود.
انتخابات قم

به گزارش خبرگزاری رسا، سرانجام دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به پايان رسيد. اين  انتخابات در آزادي و امنيت کامل برگزار شد و به عنوان نمونه و مصداقي عيني از يک انتخابات آزاد، مورد توجه رسانه هاي دنيا و حتي رسانه هاي غربي قرار گرفت.

مشارکت پرشور و مثال زدني شهروندان کشورمان در اين انتخابات، درس بزرگي به مدعيان دموکراسي و آزادي در غرب داد. در حالي که کشورهاي غربي به مشارکت حدود 50 درصدي شهروندان خود  در انتخابات افتخار مي کنند، مشاهده مشارکت بالاي 70 درصدي ملت ايران آنها را شگفت‌زده ساخته است.

اين تجديد ميثاق ملت ايران با انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي، آن هم در آستانه چهل سالگي انقلاب نشان مي دهد که گفتمان انقلاب اسلامي پوياتر از هر زمان ديگري به مسير خود ادامه مي دهد. آنچه مسلم است اينکه در دل انقلاب اسلامي ايران، گفتماني پويا وجود دارد که تقويت آن در برهه زماني فعلي، اصلي ترين وظيفه ملت و مسئولين ما محسوب مي شود.

گفتمان انقلاب اسلامي، گفتماني پويا و راهگشا محسوب مي شود. در برهه زماني فعلي که دشمنان همه ظرفيت و توان خود را براي مقابله با ملت و نظام ايران به صحنه آورده اند، تقويت اين گفتمان و مقابله با گفتمانهايي که درصدد به حاشيه راندن ارزشها و آرمانهاي انقلاب هستند، اصلي الزام آور محسوب مي شود. به عبارت بهتر، اصلي ترين راه مقابله با دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم، تقويت گفتمان انقلاب است. 

دشمن در حال حاضر موجوديت انقلاب اسلامي ايران و نظام بر آمده از آن را مورد هدف قرار داده است. اين در حالي‌است که ملت ايران بارها علقه و پيوستگي خود را به انقلاب اسلامي ايران به اثبات رسانده است. در چنين شرايطي لازم است  مسئولين کشورمان ارزش و حرمت گفتمان انقلاب اسلامي ايران را دانسته و خداي ناکرده به صورت خواسته يا ناخواسته در صدد تضعيف اين گفتمان بر نيايند. گفتمان انقلاب اسلامي حکم نخ تسبيحي را دارد که اجزاي نظام را به مثابه يک پيکره به يکديگر پيوند مي دهد. بسياري از بزرگان تاکيد کرده اند که علي رغم وجود همه تهديدهاي سخت و نرم، خطرناک ترين تلاش دشمنان جمهوري اسلامي ايران، تلاش براي تغيير گفتمان انقلاب است. از اين رو ما با يک تقابل فرهنگي تمام عيار با دشمنان ملت ايران مواجه هستيم. در اين تقابل فرهنگي ، بايد مقتدرانه و با صلابت کامل از آرمانهاي نظام و انقلاب اسلامي پاسداري کرد. پاسداري از انقلاب اسلامي و ارزشهايي که در دل آن نهفته است، مستلزم بصيرت و آگاهي مسئولين کشورمان است. مقام معظم رهبري بارها نسبت به شرايط حساسي که در آن قرار داريم تاکيد فرموده‌اند. بنا به فرموده معظم له، ما هم اکنون در يک پيچ تاريخي قرار داريم.

بديهي است که در چنين شرايطي بايد ضمن رصد هوشمندانه رفتار دشمنان نظام، مسئولين در گفتار و رفتار خود نيز دقت لازم و کافي را داشته باشند. مخابره هر نشانه نادرستي از سوي مسئولين کشورمان به دشمنان، مغاير با ارزشهاي گفتماني اين نظام و انقلاب محسوب مي شود. آنچه بايد از سوي مسئولين ما خطاب به دشمنان مخابره شود، عزت و استحکام و سربلندي کشور و ملت است نه چيز ديگر. هم اکنون دشمن در انتظار اندکي غفلت ماست تا بتواند منويات خطرناک خود را عليه ملت و نظام ما پياده نمايد.در چنين شرايطي صيانت از گفتمان انقلاب رسالت بزرگي است که "همه" مسئولين ما بايد در عمل به آن التزام داشته باشند./۹۱۶/ ۱۰۲/ع

حسين ياري

ارسال نظرات