۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۳۵۷
مسؤول ستاد استهلال استان بوشهر خبر داد؛

اعزام ۶ گروه رصد برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان بوشهر

حجت‌الاسلام بهمیاری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه رصد از اعزام شش گروه رصدگر در مناطق مختلف استان برای رصد هلال ماه مبارک رمضان خبر داد.
بهمیاری مسؤول ستاد استهلال استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه رصد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد از اعزام شش گروه رصدگر در مناطق مختلف استان برای رصد هلال ماه مبارک رمضان خبر داد.

مسؤول ستاد استهلال استان بوشهر افزود: این شش گروه در مناطق کوه بینک گناوه، شاهزاده ارایهم دشتستان، دو گروه در پارک مرجان بوشهر و دو گروه در منطقه شیرینو عسلویه مستقر و به رصد هلال ماه می پردازند.

وی افزود: کار رصد هلال ماه رمضان جمعه شب از ساعت 20 الی 20:40 دقیقه با کلیه تجهیزات انجام می شود.

حجت الاسلام بهمیاری به اهمیت رصد در استان بوشهر پرداخت و گفت: به دلیل مختصاتی که ماه دارد احتمال رویت آن در نقاط جنوب کشور و به ویژه استان بوشهر بسیار بالا است و به دلیل افقی که استان بوشهر برای بسیاری از کشورها همچون عراق دارد، رصد ستاد استهلال بوشهر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با بیان اینکه رویت هلال بر اساس معادلات دایره هندسی و واجبات الهی است عنوان کرد: اگر این فریضه دینی به خوبی تشخصی داده نشود تمامی معادلات دینی به هم می ریزد و بایستی با دقت و جدیت بیشتری رویت هلال ماه دنبال شود./۸۳۳/۲۰۳/ب۱

 

 

ارسال نظرات