۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۴۰۷
مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر:

تفکر انقلابی و نپذیرفتن ذلت در مقابل دشمنان سبب آزادسازی خرمشهر شد

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه باید روحیه انقلابی و ولایت مداری را در نسل های آینده نیز حفظ کرد، گفت: تفکر انقلابی و نپذیرفتن ذلت در مقابل دشمنان سبب آزادسازی خرمشهر شد.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 126 سوره مبارکه آل عمران می فرماید پیروزی تنها از جانب خدای حکیم است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تصریح کرد: با حمله همه جانبه عراق به ایران، شهر خرمشهر پس از 35 روز مقاومت در چهارم آبان ماه سال 1359 به دست عراق افتاد و پس از 19 ماه با حماسه آفرینی رزمندگان اسلام مجددأ آزاد شد و پرچم ایران اسلامی بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزار در آمد.

وی در ادامه افزود: جمله معروف امام راحل که فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد بیانگر جلوه های نصرت الهی بوده و روز آزادسازی خرمشهر از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام بنی عامریان تأکید کرد: عملیات بیت المقدس در 10 اردیبهشت 61 آغاز شد و در چهار مرحله عملیات، نهایتأ در سوم خرداد ماه سال 1361 به آزادسازی خرمشهر انجامید و تلفات و خسارات زیادی به دشمن وارد کرد.

این مسؤول یادآور شد: در این عملیات رزمندگان اسلام در موضع قدرت قرار داشته و با یاری خداوند متعال توانستند شکست سختی به دشمن وارد کنند، خداوند متعال همواره حامی جبهه حق بوده و نصرت الهی شامل حال رزمندان جبهه حق می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام کرد و عزتمندی و اقتدار کنونی نظام نیز مرهون شهدا و جانبازان و ایثارگران است.

حجت الاسلام بنی عامریان ایثار و رشادت شهدا را عامل پیروزی در مقابل دشمنان دانست و اظهار داشت: تفکر انقلابی و نپذیرفتن ذلت در مقابل دشمنان موجب شد رزمندگان هشت سال در شرایط نابرابر در مقابل جبهه باطل ایستادگی کنند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دست دشمنان نسپارند.

وی در پایان مطرح کرد: باید روحیه انقلابی و ولایت مداری را در نسل های آینده نیز حفظ کرد و اجازه نداد دشمنان نسل جوان را نسبت به انقلاب و دین و وطن بی تفاوت کنند./857/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات