۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۰۰۷۸۳
اندیشمند عمانی:

ادعاهای عربستان علیه ایران واهی و پوچ است

اندیشمند برجسته عمانی با تاکید بر اینکه عمان از سیاست های عربستان سعودی نگران است، ادعاهای مطرح شده از سوی ریاض علیه ایران را پوچ دانست.
سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، اندیشمند مطرح عمانی با تاکید بر اینکه کشورش از سیاست های سلطه جویانه عربستان سعودی نگران است،ادعاهای مطرح شده از سوی ریاض علیه جمهوری اسلامی ایران را واهی و پوچ دانست.

«محمد عبدالله الهنائی» اندیشمند و نویسنده عمانی روز گذشته در مقاله ای که در رسانه های خبری و نشریات عمان منتشر شد، نوشت: عربستان در حالی علیه ایران به تبلیغات پرداخته و تهران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که ایران هیچ خطری برای امنیت کشورهای شورای همکاری نداشته و بالعکس این جوانان سعودی بودند که جذب گروه های تروریستی القاعده و النصره شدند.

الهنائی گفت: تفکر وهابی در حالی امروزه در میان کشورهای عربی پیچیده و افکار تروریستی آن در حال انتشار است که ادعاهای سعودی ها در زمینه تلاش ایران برای گسترش تشیع نادرست و بی ربط است.

این اندیشمند عمانی با ابراز نگرانی از سیاست های سلطه جویانه عربستان علیه دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تاکید کرد: مسئولان عربستان خواهان آن هستند که تمامی کشورهای شورای همکاری از آنها تبعیت و مفهوم شورای همکاری را نه به معنای شراکت بلکه به معنای تبعیت می خواهند.

الهنائی تصریح کرد: سیاست های کنونی عربستان در منطقه خطرناک است و عمان از آن احساس نگرانی می کند.

وی به برگزاری دمکراتیک انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و افزود : ایران به تازگی شاهد برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری بوده و به دنبال شراکت و همکارهای سازنده است اما عربستان به صورت وراثتی قدرت را جابه جا می کند.

اندیشمند عمانی افزود: عربستان تلاش کرده که با قدرت سلاح و هزینه های نظامی اهداف خود را محقق سازد در حالی که ایران شیوه های دیپلماتیک را در پیش گرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات