۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۰۰۹۳۶
آیت الله علم الهدی در واکنش به جشن «تکرار امید» در مشهد:

تشکر از حضور مردم در انتخابات نباید با شکستن حرمت امام رضا انجام شود

امام جمعه مشهد با انتقاد نسبت به برگزاری برنامه نوازندگی در جشن پیروزی انتخابات در این شهر، گفت: متأسفانه عده ای از عزیزان ما، تشکرشان از حضور مردم در انتخابات را با حرمت شکنی امام رضا بروز دادند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تمجید از حماسه کم نظیر مشارکت میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: مشارکت مردم در این انتخابات در حقیقت بیش از 80 درصد بود اما به خاطر اخلال به وجود آمده در توزیع تعرفه ها و صندوق ها، رأی چندین میلیون نفر اخذ نشد که ان شاءالله دستگاه های نظارتی و قضایی به این موضوع رسیدگی می کنند و متخلفین را تحت پیگرد قانونی قرار می دهند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که حضور مردم ایران در پای صندوق های رأی مشارکتی کم نظیر در میان دموکراتیک ترین کشورهای جهان است، افزود: این مشارکت بالای 80 درصدی، آن هم در شرایطی که دشمنان اسلام، پیامبر(ص) و انقلاب در ریاض جمع شده بودند و شیطان بزرگ به همراه اذناب و مزدورانش بنای توطئه علیه کشور ما را داشت، یک مانور عظیم بود. این مشارکت در هیچ جای دنیا سابقه نداشته و شکل گیری آن نتیجه دین مداری مردم بود.

آیت الله علم الهدی در ادامه با انتقاد شدید نسبت به برگزاری برنامه نوازندگی در جشن پیروزی انتخابات در مشهد اشاره و اظهار کرد: انسان وقتی می خواهد از دین داری مردم تشکر کند باید با دعا تشکر کند اما متأسفانه روز گذشته عده ای از عزیزان ما، با حرمت شکنی امام رضا(ع) این تشکر را بروز دادند و این اتفاق جفای در حق دین و یک کار غلط بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بار دیگر به تبیین علت مخالفت خود با برگزاری کنسرت در مشهد مقدس پرداخت و تصریح کرد: بنده این جمله را که «شهر مقدس مشهد، حرم امام رضا(ع) است»، با دلیل و برهان و منطق عرض می کنم. این حرف من نیست؛ حدیثش را برای شما خوانده ام. اگر حدیث را قبول ندارید، شما را به قرآن دعوت می کنم که می فرماید «سُبْحانَ الَّذی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمسجدالحرام إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ.»

وی افزود: وقتی خداوند می فرماید «ما به سبب وجود مسجد الأقصی، حریم آن را برکت دادیم»؛ چگونه تربت پاک امام هشتم(ع) به این اندازه قداست ندارد؟ مشهد صحن و حرم امام رضا(ع) است. آیا شما می توانید حتی یک انسان بی ایمان را پیدا کنید که بیاید در حرم امام رضا(ع) یک نوازندگی دسته جمعی راه بیندازد؟

آیت الله علم الهدی در پاسخ به شبهه غیر قانونی بودن عدم برگزاری کنسرت در مشهد، خاطرنشان کرد: این مسأله یک استثناء قانونی نیست؛ استثناء عرفی است و استثنائات عرفی نه تنها در کشورهای اسلامی و شیعی، بلکه در تمام سرزمین های مقدس وجود دارد. قانون در همه کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس و حرم امام رضا(ع) است و عرف مردم این استثناء را قائل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که انتقاد وی به برگزاری برنامه نوازندگی در مشهد، به جهت نهی از منکر است؛ نه اقتدار طلبی، گفت: بنده نه از ابتدا قدرتی داشته ام و نه الآن قدرتی دارم. بنده یک طلبه هستم و این تریبون نیز تریبون نماز جمعه است و ولی امر مسلمین مرا برای این تریبون نصب کرده است. این قدرت نیست؛ ارتش، نیروی نظامی و دستگاه اجرایی نیست؛ من هم یک طلبه پیرمرد هستم و نهی از منکر می کنم.

وی تصریح کرد: در خطبه نماز جمعه باید امر به ‌معروف و نهی از منکر صورت پذیرد و بنده به‌ عنوان نهی از منکر می‌گویم که ای مردم، نوازندگی ‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ ها در مشهد حرمت ‌شکنی امام رضا(ع) است و شکستن حرمت امام رضا(ع) انکر منکرات در این شهر است.

آیت الله علم الهدی در پایان با بیان این که برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر نقطه از کشور دشمنی با خداست، افزود: ایجاد کنسرت نوازندگی ‌های عمومی و جمعی در هر نقطه‌ ای از کشور اگر هنجارشکن باشد، نه‌ تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور و دشمنی با خداست. اما اگر نوازندگی هنجارمند باشد، بستگی به اولیاء فرهنگ دارد که هر کار می‌خواهند انجام دهند./201/820/ب1

ارسال نظرات