۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۰۰۹۴۷

یکی از علمای عراق نشست ریاض را عامل تفرقه و فتنه خواند

یکی از علمای عراق با اشاره به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با رییس جمهور آمریکا تصریح کرد که این گونه نشست‎ها به جای افزایش وحدت بین کشورهای مختلف موجب اختلاف و تفرقه می‎شود.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی پیامی با اشاره به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با حضور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ریاض پایتخت عربستان خاطرنشان کرد: این گونه نشست‎ها به جای گسترش وحدت، بر اختلاف افکنی و فتنه دامن می زند.

وی افزود: برخی از کشورها پس از چنین نشست‎هایی به دشمنان نزدیک می‎شوند و روابط و همکاری‎های خود را با کشورهای دوست به فراموشی می‎سپارند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی خوبی است که سران کشورهای عربی و اسلامی مصالح ملی خود را بر همه امور ترجیح دهند و اشتباهات گذشته خود به ویژه در رابطه با تروریسم را جبران کنند و در پی رشد اقتصادی و اجتماعی باشند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از همه امت اسلامی و مردم عراق می‎خواهیم که این فرصت را غنیمت شمرده و به صله رحم، نیکی به دیگران بپردازند و قلب‎های خود را از کینه و دشمنی خالی کنند.

این عالم عراقی مشورت و همفکری بین کشورهای مختلف را به سود آن‎ها دانست و اظهار داشت: خداوند متعال امت و جامعه‎ای که باهم ارتباط، همکاری و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند را یاری می‎کند.

وی تاکید کرد که خطیبان، نویسندگان و رسانه‎ها به جای کوبیدن بر طبل تفرقه در جهت مصالح دینی، ملی و وحدت قدم بردارند./۹۹۴/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات