۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۱۸۲
اندیشمند کویتی:

ترامپ به دنبال حاکمیت بر اعراب خلیج فارس است

اندیشمند و فعال سیاسی کویتی ضمن هشدار درباره عواقب منفی فعالیت‎های سیاسی آمریکا در منطقه و سلطه آن بر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: رییس جمهوری آمریکا امروزه سعی می کند تا خود را به عنوان حاکم منطقه معرفی کند.
حسن جوهر نماینده پیشین مجلس و رییس گروه علوم سیاسی دانشگاه کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن جوهر نماینده پیشین مجلس و رییس گروه علوم سیاسی دانشگاه کویت امروز در نشستی با خبرنگاران تاثیرات سفر اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به منطقه را منفی دانست و گفت: ترامپ سیاست یک بام و دو هوا را در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اتخاذ می کند و در حالی که امروزه از گسترش مناسبات مشترک سخن می گوید، در سال های گذشته بیشترین اهانت ها را به اعراب حوزه جنوبی خلیج فارس روا داشته است.

جوهر ضمن هشدار نسبت به طرح ها و ایده های منفی آمریکا برای سلطه و چیره شدن بر مصالح و منافع خاورمیانه گفت: امروزه رییس جمهور آمریکا سعی می کند تا خود را به عنوان حاکم منطقه معرفی می کند و این را حق خود می داند تا برای کشورها جهت تعیین دوست و دشمن تعیین کلیف کند.

این فعال سیاسی کویتی افزود: ترامپ به رغم امضای قراردادهای همکاری به ارزش میلیاردها دلار در سفر اخیر خود به ریاض تاکید کرده است که همپیمانان واشنگتن در منطقه این توقع را نداشته باشند که آمریکا به دفاع از خاک آنها بپردازد و خود این کشورها باید برای دفاع از حاکمیت خود وارد عمل شوند.

این استاد دانشگاه کویت خاطرنشان کرد: امروزه شجاعت و جسارت ترامپ در عرصه بین المللی آزموده نشده است به رغم آنکه تیم مشاوران وی را افرادی جسور و سگهای هار می نامند.

وی افزود: ترامپ سعی می کند امروزه برای یکو نیم میلیارد فرد مسلمان تعیین تکلیف کند و خواسته خود را به کشورهای اسلامی بقبولاند./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات