۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷
کد خبر: ۵۰۱۲۱۵
حجت الاسلام سرلک:

رمضان فرصتی مغتنم برای ‌آشتی با خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای سعادت انسان دانست و گفت: مسلمانان باید از فرصت عالی ماه رمضان بهترین بهره را ببرند و با خداوند متعال آشتی کنند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه زنده تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به مضامین دعای ابوحمزه ثمالی، بر ضرورت خودسازی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

وی افزود: حرف، کار و نگاهی که برای خدا باشد دارای برکت می شود، گاهی نگاهی خانمان سوز است و گاهی سبب هدایت انسان می شود، دنیای امروز دنیای رسانه ها و دیجیتال است اما خداوند مسبب الاسباب بوده و نیت های انسان بسیار مهم است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر انسان اخلاص داشته باشد می تواند کارها را پیش ببرد، اظهار داشت: اصل دعا این است که انسان از خداوند طلب می کند که حواسش به او باشد و به او توجه کند، خداوند می فرماید من را یاد کنید تا شما را یاد کنم.

وی توفیق دعا و اجابت را از سوی خداوند دانست و ادامه داد: ماه رمضان ماه پرچم صلح خداوند است، این ماه مبارک بر اساس آیات و روایات ماه مغرفت، رحمت و  برکت به شمار می رود که انسان می تواند در این ماه به اندازه سال ها خود را پیش بیندازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این ماه ضیافت الهی اگر انسان نفس بکشد تسبیح بوده و خواب انسان عبادت محسوب می شود، ماه مبارک رمضان بهانه ای برای انس با قرآن کریم و خداوند متعال است.

وی عنوان کرد: انسان باید شاکر نعمت های الهی باشد، وقتی انسان کار خیری انجام می دهد منشأ آن خواسته خداوند است؛ اگر انسان از خود نگذرد نمی تواند بالا برود.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: خواستن از خداوند متعال تا جایی دعا است و از جایی به بعد نجوا و مناجات می شود؛ مسلمانان باید از فرصت عالی ماه مبارک رمضان بهترین بهره را ببرند و با خداوند متعال آشتی کنند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات