۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۰۱۲۲۲
سرپرست حجاج ایرانی:

مشکلی درحج امسال باشد به مردم خواهم گفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اگر کوچک ترین مشکلی در حج وجود داشته باشد اولین کسی که این موضوع را به مردم اعلام می کند بنده خواهم بود.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دوشنبه شب در گفتگویی گفت: خوشبختانه اکثر کارها رو به پایان است، درمدینه منوره صد در صد و در مکه 90 درصد هتل های حجاج اجاره شده است که تا چند روز آینده این روند نهایی خواهد شد و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

وی در این باره افزود: هماهنگی ها در زمینه تدارکات ، تغذیه و حمل و نقل و دیگر بخش های خدماتی حج رو به پایان است و شرایط برای انجام حجی آرام و مطلوب در حال مهیا شدن است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین در خصوص دیگر مسائل خدماتی و رفاهی حجاج از جمله استفاده از آشپزخانه های پخت متمرکز درحج توضیح داد و گفت : ما همواره باید از تجربیات سال های گذشته استفاده کنیم، امسال ظرفیت های جدیدی در حج بوجود آمده است و برخی هتل ها که برای حج امسال اجاره شده دارای ظرفیت پخت داخلی است و امکان پخت 10 تا 15 هزار وعده غذا در آنجا وجود دارد که این یک امتیاز برای ماست، بدلیل آنکه هرچه میزان پخت آشپزخانه های مرکزی ما پایین تر باشد، کیفیت غذای تهیه شده مطلوبتر خواهد بود لذا این امکان وجود دارد که درچند محل امسال غذای حجاج پخت شود.

سرپرست حجاج ایرانی در خصوص استقبال واجدین شرایط اعزام به حج برای ثبت نام در کاروان ها عنوان کرد: در اولین روز ثبت نام کاروان ها 44 هزار نفر در کاروان های حج ثبت نام کردند که حدود نیمی از این جمعیت ثبت نام خود را بصورت اینترنتی انجام داده اند و تاکنون سابقه نداشته که در یک روز این تعداد زائر با سهولت در کاروان های حج ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه حاجیانی که فیش حج دارند حدود 16 سال در نوبت هستند، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تسهیل امور ثبت نام کاروان ها دیگر لازم نیست زائران برای ثبت نام در کاروان ها صف های طولانی را متحمل شوند و براحتی می توانند از منازل خود در کاروان های حج ثبت نام کنند.

نماینده ولی فقیه  بابیان اینکه ثبت نام کاروان های حج از روزیکشنبه گذشته آغاز شده و تا 5 روز ادامه دارد، گفت: در صورتی که ظرفیت کاروان های حج در مهلت مقرر تکمیل نگردد، اولویت های جدید برای ثبت نام در کاروان ها فراخوان خواهند شد.

سرپرست حجاج ایرانی دربخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به انتشارکلیپ سخنرانی یکی از خطبا در فضای مجازی با موضوع حج و هشدار به زائران حج امسال تصریح کرد: پیشتر نیز اعلام شد که اگر کوچکترین مشکلی درحج وجود داشته باشد اولین کسی که این موضوع را به مردم اعلام می کند بنده خواهم بود و بعنوان نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نمی توانیم مسائل را از مردم مخفی نگه داریم.

وی دراین باره اضافه کرد: متاسفانه مواردی که در دو سه روز گذشته در فضای مجازی بصورت گسترده منتشر شده اشکالات ریشه ای و اساسی دارد یعنی اصل و پایه مطلب بر اساس یک سری مطالب دروغ و غلط است. ایشان هم متاسفانه به همان مواردی که از طریق فضای مجازی به ایشان منتقل شده اکتفا کرده اند البته ما قبلا به این موارد پاسخ داده ایم، ما حتی درمورد دشمنان مان نیز باید انصاف را رعایت کنیم. مطالبی را که به افرادی در یک کشور نسبت می دهند و نقل مطالب بی اساس و تهدید های این چنینی زیبنده منابر و کشور ما نیست وعدم اثبات آن حد شرعی دارد.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت بیان کرد: بنده از سال 59 در حج بوده ام و با اطمینان می گویم که اینگونه حرمت شکنی در مورد بانوان کشورمان اتفاق نیفتاده است و اساسا طرح این حرف ها اهانت به ملت  ایران و بانوان با فضیلت ایرانی است که قطعا باید پیگیری شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت به دیدار اخیر خود با مراجع عظام تقلید که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: مراجع از بازشدن مسیر حج ابراز خوشحالی و خرسندی می کردند و برخی از مراجع  عظام تقلید می فرمودند: عده ای دوست نمی داشتند این مسیر باز شود لیکن بحمدالله با تلاش های صورت گرفته این مسیر بر روی زائران ایرانی گشوده شد. مراجع عظام تقلید در این دیدارها رهنمودهای ارزشمندی داشتند که ما این موارد را در آموزش های زائران اعمال خواهیم کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه بیان کرد: با توجه به تماس و مراجعات مردم در خصوص خوف از حضور در مراسم حج طی روزهای گذشته استفتایی از دفاتر مراجع عظام گرفته شد که مراجع عظام و نیز مقام معظم رهبری در پاسخ مرقوم فرموده اند این خوف مانع استطاعت حجاج نخواهد شد و کسی که مستطیعد هست باید به حج مشرف شود./۱۳۳۰/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات