۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۰۱۳۱۶
حجت الاسلام حسینی قمی تأکید کرد؛

ضرورت فراگیری و توجه بیشتر به قرآن کریم

کارشناس دینی رسانه ملی بر فراگیری و توجه بیشتر به قرآن کریم تأکید کرد و گفت: مغازه داران اطرف حرم به خاطر کار خود به چندین زبان صحبت می کنند اما برخی از ما برای قرائت آیات الهی حاضر نیستیم یک زبان را فرا بگیریم.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با بیان این که امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، باید در سه بخش به قرآن کریم چنگ بزنید، اظهار داشت: قرآن کریم سه دسته آیه دارد که آیات اخلاقی، نخستین دسته آن است؛ دسته دوم آیات احکام است که حدود 500 آیه در این زمینه وارد شده و دسته سوم قصه های قرآنی است.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز داشت: قصه 27 پیامبر الهی در قرآن کریم آمده است که این داستان ها در کتاب هایی با عنوان قصه های قرآنی جمع آوری شده است؛ سؤال می شود که با وجود 124 هزار فرستاده الهی چرا فقط نام  27 پیامبر در قرآن آمده است؟ قرآن کریم به جای نام بردن از شخصیت ها و تأکید روی افراد، تأکید بر فضائل اخلاقی دارد.

وی با بیان این که غیر از نام حضرت مریم(س)، نام هیچ زن دیگری در قرآن کریم نیامده است، ادامه داد: علت این که نام حضرت مریم(س) در این کتاب آسمانی زیاد آمده، برای ایستادن در برابر باور مسیحیت است تا با تفکر تثلیث مبارزه کند.

سخنران مذهبی و مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: توجه و پرداختن به قرآن کریم در اسلام بسیار تأکید شده است؛ مغازه دار و کاسب هم در محل کسب می تواند به جای گوش دادن به اصوات غنا، قرآن بخواند و یا صوت آیات الهی را گوش دهد.

وی تصریح کرد: کودکان و دانش آموزان ما در این کشور اسلامی حدود 15 سال درس های عربی و قرآن را فرا می گیرند اما وقتی یک قرآن جلوی آن ها قرار می دهیم، نمی توانند به راحتی از روی آن قرائت کنند؛ بر هر مسلمان واجب است که حداقل صحت قرائت نماز خود را درست کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تأکید بر این که قرآن کریم به درد دنیا و آخرت افراد می خورد، افزود: انسان باید در دنیا کاری کند که وقتی به عالم برزخ رفت، خریدار داشته باشد؛ قرآن کریم در آخرت خریدار و بازار دارد.

وی بیان داشت: اهل بیت(ع) از قرائت قرآن کریم لذت می بردند؛ فردی که در این دنیا با قرآن کریم زندگی کند، با این کتاب آسمانی محشور می شود؛ برخی آیات خوف قرآن باید اشک انسان را جاری و برخی آیات رجاء، باید شوق را بر دل انسان ایجاد کند.

کارشناس دینی رسانه ملی در پایان تصریح کرد: کسی که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن تلاوت کند، ثواب یک ختم قرآن را می برد؛ به مغازه داران اطراف حرم کریمه اهل بیت(س) نگاه کنید، با توجه مشتری های مختلفی که دارند به چندین زبان صحبت می کنند؛ ما برای دنیای خود چندین زبان را یاد می گیریم اما چگونه است که برای قرائت کتاب مقدس الهی، یک زبان را فرا نمی گیریم./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات