۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۱۳۷۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

تسویه نشدن مطالبات اوقاف اجرای نیات واقفان را دشوار کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر تسویه بدهی مستأجران خصوصی و دولتی به اوقاف، گفت: تسویه نشدن مطالبات اوقاف، اجرای نیات برخی واقفان را با مشکل رو به رو کرده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران و مسؤولان این نهاد با نماینده ولی فقیه با اشاره به برنامه‌های نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ماه رمضان، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال هم مانند سال گذشته استفاده از ظرفیت علما و روحانیان در برنامه‌های این ماه در دستور کار نهاد اوقاف قرار دارد.

وی با اشاره به‌ ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان، افزود: شب بیست و یکم حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی نهاد اوقاف کشور با سفر به استان در شیروان و بجنورد سخنرانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه مراسم جزء خوانی قرآن کریم هم در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) به‌صورت روزانه برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از آن هم مراسم تفسیر قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین همزمان با ماه رمضان 19 نفر از مبلغان اعزامی از قم در استان حضور دارند و در چند امامزاده خراسان شمالی هم برای نخستین بار در ماه رمضان اجرای برنامه داریم.

وی گفت: در حرم حضرت سیدعباس(ع) سه نفر از روحانیان مبلغ در قالب خیمه‌های معرفت پاسخگویی به مسائل شرعی دارند و همین روحانیان نمازهای جماعت را در مساجدی که امام جماعت ندارند برپا می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اجرای نیات در ماه رمضان، اظهار کرد: در این زمینه هر روز در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، حمزه رضا(ع) شیروان و امامزاده اسفراین افطاردهی داریم و اجرای نیت هم بر اساس موقوفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر تسویه بدهی مستأجران خصوصی و دولتی به اوقاف، افزود: تسویه نشدن مطالبات اوقاف، اجرای نیات برخی واقفان را با مشکل رو به رو کرده است.

وی با بیان اینکه لازم است ائمه جمعه به موضوع تسویه بدهی مردم به اوقاف ورود کنند، تصریح کرد: اگر این مطالبات پرداخت شود دست نهاد اوقاف باز می‌شود و می‌تواند برنامه‌های خود را اجرایی کند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات