۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۳۹۴
مقام فلسطینی:

کمبود دارو جان کودکان نوار غزه را تهدید می‎کند

یک مقام فلسطینی در بخش درمانی گزارش داد که ادامه کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه جان کودکان فلسطینی را تهدید می کند.
بیمارستان

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد ابوسلیمه مدیر بیمارستان عبد العزیز الرنتیسی از بیمارستان های تخصصی کودکان در شهر غزه گفت: کودکان بیمار با مشکلات مزمن به بیمارستان مراجعه می کنند، اما با کمبود و نبود دارو و قطع جریان برق بر مشکلات آنها افزود می شود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که در این بیمارستان تشکیل شده بود، افزود: در این بیمارستان 40 بیمار دیالیزی وجود دارد که هفته ای چند مرتبه نیاز به دیالیز دارند، اما نبود داروهای خاص و قطع شدن جریان برق زندگی آنها را تهدید می کند.

ابوسلیمه همچنین گزارش داد که این بیمارستان برای بیمارهای غدد، تومورها، کلیه، بیمارهای تنفسی و گوارشی و اعصاب با کمبود دارو مواجه است.

در همین راستا، 'طلحه بعلوشه' مسؤول داروخانه این بیمارستان گزارش داد که آنها با کمبود داروی مورد نیاز برای شیمی درمانی بیماران سرطانی روبرو هستند.

وزارت بهداشت فلسطین هفته گذشته نسبت به توقف خدمات کاردهای پزشکی در این باریکه به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی هشدار داد.

طبق گزارش این منبع، داروخانه های نوار غزه با نبود 170 نوع دارو و 270 نوع تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

نوار غزه بعد از پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در سال 2006، به صورت زمینی، هوایی و دریایی (در سال 2007) محاصره شده است و ساکنان آن به علت جنگ های پی در پی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه با فقر و بیکاری نبود امکانات و خدمات و قطع مداوم جریان برق و ممانعت از ورود کالاهای ضروری و حیاتی به این منطقه دست و پنجه نرم می کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات