۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۰۱۵۱۸
مدیر مدرسه علمیه قدیری مطرح کرد؛

تأثیر ویژه روضه و عزاداری در منبر ماه رمضان

استاد سطح عالی حوزه بیان احکام و معارف دینی را مهم ترین وظیفه مبلغان در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: تبلیغ عامل ترویج معارف دین و بنیه معنوی جامعه می شود.
حجت الاسلام مرتضوی

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با مهم دانستن تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: توجه به تبلیغ در این ماه می تواند عاملی برای ترویج معارف دینی و افزایش بنیه ایمانی و معنوی در جامعه شود.

وی افزود: در این ماه به دلیل فضای معنوی موجود در جامعه، پذیرش مسائل دینی از سوی مخاطبان آسان تر می شود و باید برای بیان مسائل ضروری و مهم مانند احکام و معارف دینی برنامه ریزی کرد.

مدیر مدرسه علمیه قدیری تصریح کرد: مبلغان باید توجه داشته باشند که در روستاها و شهرهای کوچک، بخشی از منبر خود را به بیان احکام اختصاص دهند زیرا مردم از نظر آموزش احکام ضعیف بوده و در این موضوع نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی استفاده از ابزار روضه در منبر ماه رمضان را عامل مهمی در تأثیرگذاری منبر دانست و خاطرنشان کرد: حتماً توجه شود که بخش آخر منبرها به روضه اختصاص یابد که به وسیله جاذبه آن می توان دیگر مطالب را نیز به خوبی به مخاطبان منتقل کرد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود:افرادی که به خوبی روضه می خوانند قدرت بیشتری در جذب مخاطب دارند و سخنان آنها نیز مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: بیان مسائل اخلاقی از دیگر مسائلی است که باید در این ایام مورد توجه داد زیرا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از مشکلات اخلاقی است و باید این موضوع به صورت ویژه مورد اشاره قرار گیرد.

استاد سطح عالی حوزه ادامه داد: انس دادن مردم با قرآن و دعا و مناجات و تأکید بر تدبر در قرآن از دیگر مواردی است که در تبلیغ ماه مبارک رمضان باید به آن توجه داشت و باید تلاش کرد تا قرآن در این ماه از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام مرتضوی ابراز کرد: بیان مطالبی که موجب تقویت تقوا و نزدیکی مردم به پروردگار می شود در این ماه خیلی تأثیرگذار است و باید با توجه به فضای معنوی حاکم در این ماه تلاش کرد تا دعوت به تقوا در تبلیغ پر رنگ شود.

مدیر مدرسه علمیه قدیری در پایان خاطرنشان کرد: در ایامی مانند روز قدس نیز باید با توجه به ویژگی های آن مطالبی را در منبر بیان کرد تا سخنان گیرا، جالب و زیباتر شود و برای مخاطبان خسته کننده نباشد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات