۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۱۷۸۱
حجت الاسلام والمسملین انصاریان:

نور الهی از اسباب رساندن انسان به مرحله یقین است

استاد حوزه علمیه کلام اهل بیت(ع) و قرآن کریم را نور بیان کرد و گفت: اگر نور الهی در قلوب انسان‌ها نفوذ کند آنان به مرتبه یقین دست می‌یابند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در حسینیه همدانیها، گفت: اهل سیر و سلوک از حقایق دریافتی صحیح دارند.

وی با بیان اینکه انسان دارای دو مرگ است، ابراز کرد: نخسین مرگ انسان، مرگ طبیعی است که مهلت حیات او در دنیا پایان می‌یابد و پس از مرگ به سوی آخرت حرکت می‌کند که به این مرگ، مرگ عام گویند، همه انبیا و اولیای الهی نیز در مسیر مرگ عام گام نهاده‌اند.

حجت الاسلام والمسملین انصاریان درباره مرگ دوم که مرگ سیاه است، بیان داشت: مرگ سیاه مربوط به انسان‌هایی می‌شود که در عین زنده بودن میت هستند چنین افرادی کسانی هستند که عقل، فطرت و روان خود را به مسیر درست هدایت نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: کسانی که دچار مرگ سیاه شده‌اند اگر شایستگی زنده شدن را داشته باشند خداوند قلوب آنان را احیا می‌کند، عموی پیامبر(ص) لیاقت زنده شدن روحی، عقلی و فطری را نداشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: زمانی که خداوند این افراد را زنده می‌کند آثار بسیار عجیبی از نظر فکری و عقلی از خودشان بروز می‌دهند امروز کسانی که به دین اسلام گرایش می‌یابند انس و ارتباط عجیبی با اسلام دارند.

حجت الاسلام والمسملین انصاریان با بیان اینکه هدایت به دو صورت ارائه طریق و رساندن سالک به مقصود صورت می‌پذیرد، گفت: ارائه طریق به واسطه انبیا و رساندن سالک به مقصود تنها به واسطه خداوند محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه خداوند متعال، قرآن کریم و ائمه طاهرین(ع) کلامشان نور است، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید: برای شما این نور را نازل کردم و این نور قدرت روشنگری بسیار دارد؛ منظور از نور قرآن کریم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلام اهل بیت(ع) و آیات الهی سراسر نور است که اگر در قلوب انسانها نفوذ کند و آنان به واسطه این نور به مرتبه یقین دست می‌یابند./202/813/ب1

ارسال نظرات