۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۵۰۲۰۰۵
استاد حوزه مطرح کرد؛

پیامدهای مهجوریت قرآن در میان مردم

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن در جامعه اسلامی مهجور و مظلوم است، به ارائه برخی از پیامدهای مهجوریت این کتاب الهی در میان مردم پرداخت.
جزء خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدی، در برنامه ضیافت خانوادگی«شب هایی با قرآن» که شب گذشته در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره فرقان که در آن رسول خدا(ص) از مهجوریت و فهم سطحی قرآن در جامعه اسلامی و در میان امت خود شکوه داشتند، گفت: قرآن کتاب عمل است و هدف از نزول این کتاب تنها تلاوت با هدف بهره مندی از ثواب نیست بلکه هدف عمل به آموزه های این کتاب آسمانی است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) زمانی سفینه نجات انسان از بلایای آخر الزمان است که در کنار یکدیگر مورد استناد قرار گیرند و اگر عمل به قرآن در کنار عمل به رهنمودهای اهل بیت(ع) نباشد انسان در عصر آخر الزمان بر اثر فتنه ها هلاک خواهد شد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه غفلت از یاد قرآن، خواندن قرآن تنها با هدف ثواب و عمل نکردن به آموزه های قرآن از مهم ترین دلایل مهجوریت قرآن در میان امت اسلامی است، گفت: اگر امت اسلامی عامل به قرآن بود هرگز حاضر نمی شد که هم دین و هم کیش خود را تنها به بهانه تفاوت عقیده آن هم در ماه حرامی مانند رمضان که حتی جنگ با کفار حرام است به دلیل تفاوت عقیده مظلومانه به شهادت برساند.

حجت الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی پیامدهای بسیار خطرناکی دارد، گفت: انحراف از دین و بد دینی، بروز تفرقه در میان مردم، گمراهی مردم، تسلط بیگانگان بر مسلمانان و مجازت الهی تنها بخشی از پیامدهای مهجوریت قرآن در میان مردم است.

وی با بیان اینکه قرآن همان ریسمان محکم الهی است که اگر انسان با توسل به اهل بیت(ع) به آن چنگ بزند از پیامبر(ص) تا روز قیامت جدا نخواهد شد، افزود: چنگ زدن به قرآن تنها با عمل به آموزه های آن حاصل می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه قرآن تنها برای احترام گذاشتن و خواندن در مراسم ختم نیست، یادآور شد: انسانی در هنگام مرگ خود از برکات قرآن بهره مند می شود که در دوران زندگی عامل به قرآن باشد در غیر این صورت با خواندن هر آیه ای که میت به آن عمل نکرده باشد به عذاب قبر او افزوده می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات