۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۰۶۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

محور تمام فعالیت‌ها و اصول امام خمینی اسلام و مردم بود

عسکری با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی بر لزوم تبیین شخصیت و تفکر امام خمینی تأکید کرد و گفت: محور همه اصول و قواعد فعالیت‌های امام خمینی در دو چیز خلاصه می‌شد، اسلام و مردم، باید اندیشه‌ها و تفکرات و ابعاد شخصیتی امام به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری رییس ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه مردمی 5 رمضان اصفهان، گفت: ایران اسلامی به عنوان مرکز تشیع مورد عنایت امام زمان(عج) است، امام خمینی برای رشد و اعتلای ایران و جامعه قیام کردند.

پیروز اصلی انتخابات رهبری و مردم بودند

وی در ادامه افزود: امام خمینی با به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی به ما یاد دادند که می‌توان عاشق خدا بود، شهدا این موضوع را به ما اثبات کردند که می‌توان برای خدا قیام کرد و به نتیجه رسید، انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم که پیروز آن رهبری و مردم و انقلاب اسلامی بودند، مورد عنایت حضرت ولیعصر(عج) بودند و این عنایت حاصل هشیاری و بصیرت مردم بود که منجر به خلق حماسه‌ای شد که دشمن تلاش داشت آن را نظیر سال 88 به آشوب و فتنه بکشد.

عسکری با بیان اینکه در سالگرد رحلت امام خمینی وظیفه ما این است که ابعاد شخصیتی ایشان را تبیین کنیم، تصریح کرد: بعد فقهی، عرفانی، اخلاقی، سیاسی، رهبری، مدیریت، شجاعت و قاطعیت امام خمینی تنها گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی ایشان است که نسل جوان باید به آن توجه داشته باشند، مردم باید بدانند برای چه انقلاب کردیم و نباید به این صورت باشد که با بروز مشکلات این سرال پیش بیاید چرا انقلاب کردیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به دیدگاه‌ها اندیشمندان، علما و بزرگان پیرامون امام خمینی، اظهار کرد: محور همه اصول و قواعد فعالیت‌های امام خمینی در دو چیز خلاصه می‌شد، اسلام و مردم، باید اندیشه‌ها و تفکرات و ابعاد شخصیتی امام به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود، بازخوانی سیر علمی و دینی و نقش اندیشه‌های امام در شکل گیری مبارزات و انقلاب اسلامی از جمله مسائلی است که باید برای مردم و نسل جوان مطرح شود.

روحیه انقلابی باید در جامعه محفوظ بماند

وی تأمل در مفهوم ولایت فقیه و نقش مجلس خبرگان در تعیین جانشین امام خمینی را از مسائلی عنوان کرد که باید به آن توجه داشت و گفت: روحیه انقلابی در جامعه باید حفظ شود، دشمنان به دنبال از بین بردن روحیه جهاد و شهادت طلبی هستند، در برخی کشورهای اسلامی حتی آیات جهاد را از کتب درسی حذف کردند و این نشان دهنده برنامه دشمن علیه این روحیه جهاد و شهادت طلبی است.

رییس ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی استان اصفهان، با اشاره به برگزاری جلسات و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری این مراسم در استان اصفهان و اعزام جمعیتی حداقلی به مرقد مطهر امام خمینی، عنوان کرد: به خاطر تقارن با ماه مبارک رمضان حدود 2500 نفر از 4 شهرستان به تهران اعزام خواهند شد و سرمایه گزاری بیشتر برای برگزاری مراسم در استانها صورت گرفته است.

عسکری از برگزاری دو برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد خبر داد و افزود: چهارشنبه ساعت 6 بعدازظهر با سخنرانی آیت الله سعیدی نماینده محترم ولی فقیه در خیمه حسینی گلستان شهدا همراه با نماز جماعت و صرف افطار و مراسم 15 خرداد هم در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

سرگرد رضوان‌پور: 2500 نفر از اصفهان به مرقد امام خمینی اعزام خواهند شد

سرگرد پاسدار میثم رضوان پور مسؤول کمیته اعزام ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام، در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه‌های تبلیغی و تبیینی اندیشه‌های امام خمینی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، گفت: با توجه به همزمانی این مراسم با ماه مبارک رمضان و فراهم نبودن امکان اعزام گسترده، بیش از 2500 نفر برای گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی به تهران اعزام می‌شوند، همچنین برنامه‌های مختلفی در مساجد در شهرستان‌ها ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی برگزار می‌گردد.

وی از برگزاری برنامه‌های شعر و خاطره گویی در مساجد استان اصفهان، از امکان تأمین محتوا برای برگزاری مراسمات ارتحال امام خمینی توسط سپاه خبر داد و افزود: هماهنگی و هم پایی مراسم شهر اصفهان در گلستان شهدا برای سخنرانی و تأمین پذیرایی توسط سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام امیری: خیمه های معرفت در بقاع متبرکه پاسخگوی شبهات پیرامون انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در ادامه نشست، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت ویژه در بقاع متبرکه استان اصفهان، گفت: همزمانی این طرح با برنامه ارتحال امام موجب شد تا برنامه ریزی‌های فرهنگی ویژه‌ای برای این ایام در بیش از 250 بقعه متبرکه صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: برگزاری مراسمات سخنرانی با محوریت تبیین افکار و ابعاد شخصیتی امام خمینی، مبانی انقلاب و شکل گیری واقعه 15 خرداد و گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر مسائلی است که در این سخنرانی‌ها مطرح خواهد شد همچنین خیمه‌های معرفت که در این بقاع متبرکه برپا شده‌اند پاسخگوی شبهات مطرح شده پیرامون این موضوعات هستند، همچنین 47 نمایشگاه در بقاع متبرکه با موضوع ماه مبارک رمضان و قیام 15 خرداد برپا شده است./۲۰۱/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات