۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۱۱۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

برنامه ریزی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه است

حجت الاسلام عادل برنامه ریزی برای اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از ضروریات جامعه دانست و گفت: ترویج معروف در جامعه و مقابله با منکر چیزی نیست که بتوان به صورت سطحی با آن برخورد کرد.
حجت الاسلام عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین امروز در مراسم تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه و ستاد امر به معروف و نهی منکر استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان اوقاف قزوین منعقد شد، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، گفت: این تفاهم نامه در حقیقت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که موجب می‌شود معروف در جامعه معرفی و در کنار آن با منکرها و زشتی ها مطابق ضوابط شرعی و قانونی رفتار شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی، افزود: امر به معروف از مهم ترین فروعات دینی است که قابلیت اجرا دارد، اگر بخواهیم جامعه را به سوی اسلامی شدن بیشتر سوق دهیم باید در اجرای این دو فریضه بکوشیم و آن را ترویج دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه برنامه ریزی برای اجرای این دو فریضه را از ضروریات دانست و اظهار کرد: ترویج معروف در جامعه و مقابله با منکر چیزی نیست که بتوان به صورت سطحی با آن برخورد کرد بلکه باید با برنامه ریزی هدفمند اصول آن را به متولیان آموزش داد سپس در این مسیر گام موثری را برداشت.

وی در ادامه اجرای فعالیت‌ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را مشروط به ترسیم چشم اندازی مناسب در چارچوب قانون دانست و ابراز کرد: در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با شناخت از محل فعالیت و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ منطقه خود یک برنامه‌ریزی جامع و کامل و در عین حال در چارچوب ضوابط قانونی طراحی و سازماندهی شود تا در دراز مدت اثرگزاری خود را نشان دهد.

حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان اینکه در این زمینه باید از نظر صاحبان اندیشه و خردمندان بهره گرفت، تصریح کرد: هر برنامه‌ای که با هدف تأثیرگزاری در جامعه طراحی و ساختاری برای آن تعریف می‌شود در جهت چگونگی انجام آن به طور یقین باید از نظریات اندیشمندان و صاحبان فکر استفاده شود تا در این راستا متولیان امر کمتر دچار اشتباه شوند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که همکاری دو جانبه اداره اوقاف و ستاد امر به معروف درباره ترویج و اجرای این فریضه گام بلندی در جهت از میان بردن فساد و بی عدالتی در جامعه باشد و بتوانیم این پدیده را بیشتر از گذشته بروز و ظهور دهیم و همه را برای اجرای آن آماده سازیم./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات